شکایت از کیم کارداشیان به دلیل «سرقت دستمزد»

نماینده کیم کارداشیان اتهامات وارده را رد کرده است

کیم کارداشیان ستاره تلویزیونی- DAVID LIVINGSTON / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

بر اساس گزارش‌ها، کارکنان سابق کیم کارداشیان در نظر دارند از او بابت پرداخت نکردن دستمزدی که طلب داشتند و این‌ که به آن‌ها فرصت استراحت و صرف غذا نمی‌داده است، شکایت کنند.

بر اساس مدارکی که روز دوشنبه در دادگاه لس‌آنجلس به ثبت رسید و در اختیار شبکه «تی‌ام‌زی» قرار گرفت، هفت نفر از کارکنان سابق این ستاره تلویزیونی، که در خانه ۶۰ میلیون دلاری او در تپه‌های «هیدن هیلز» به عنوان باغبان و کارگر مشغول به کار بودند، می‌خواهند از او شکایت کنند.

آن‌ها در دادخواست خود ادعا کرده‌اند که به آن‌ها گفته شده است به عنوان کارکنان تمام‌وقت استخدام می‌شوند، اما بعد به عنوان پیمانکار مستقل با آن‌ها رفتار شده است.

به گزارش دیلی میل، در این دادخواست همچنین آمده است که کارداشیان هرگز دستمزد‌ها را به موقع پرداخت نکرده است، فیش حقوقی با جزئیات به آن‌ها نداده است، و بخشی از دستمزد آن‌ها را برای پرداخت مالیات نگه داشته اما آن را به دولت نپرداخته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته کارکنان سابق ستاره مجموعه «پا‌به‌پای خانواده کارداشیان»، او ساعات کاری آن‌ها را هم ثبت نکرده و بابت اضافه کاری به آن دستمزد بیشتر نداده است.

در این اسناد آمده است که یکی از باغبان‌های سابق ادعا کرده است که وقتی مستقیما از کارداشیان در مورد اضافه کاری و زمان استراحت برای صرف غذا سوال کرده است، او را بلافاصله اخراج کرده‌اند. کارگر دیگری هم  که ۱۶ سال دارد، گفته است که در زمان تعطیلی مدارس او را مجبور کرده‌اند بیش از حداکثر مجاز (۴۸ ساعت) کار کند.

فرانک كیم، از دفتر حقوقی «کیم لیگال»، وکیل یکی از کارکنان سابق، در بیانیه‌ای به دیلی میل گفت: «سرقت دستمزد و دیگر موارد تخلف در محیط كار مشكلی است که در سراسر لس‌آنجلس رخ می‌دهد. دفتر من به نمایندگی از طرف کارگران عادی در حال تحقیق درباره سایر تخلفات متوجه این متهمان و دیگر خانواده‌ها و کسب‌و‌کارهای قدرتمند است.»

با این حال، نماینده کیم کارداشیان اتهامات وارده را رد کرده و گفته است که این کارکنان را یک «شرکت ثالث» استخدام کرده است. این نماینده به «پیج سیکس» گفت: «استخدام و دستمزد این کارگر‌ان بر عهده شرکت ثالثی بود که کیم برای دریافت خدمات مداوم با آن‌ها قرارداد بسته بود. کیم طرف قرارداد بین شرکت و کارگرهای آن‌ها نیست؛ بنابراین مسئولیتی در قبال نحوه مدیریت آن شرکت و توافقی که با کارکنان خود داشته است، ندارد. کیم هرگز از پرداخت پول یک شرکت بابت خدمات ارائه شده سرباز نزده و امیدوار است که مسئله بین این کارگران و شرکتی که آن‌ها را استخدام کرده است، خیلی زود حل شود.»

بر اساس گزارش مجله فوربز، ثروت کیم کارداشیان، با چندین کسب‌و‌کار موفقی که راه‌اندازی کرده است، از جمله «سکیمز» و «کی‌کی‌دبلیو بیوتی»، معادل یک میلیارد دلار است.

ایندیپندنت برای دریافت نظر با نماینده کارداشیان تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از زندگی