نیمار باید بماند اما امباپه رویایی فراتر از پی‌اس‌جی در سر دارد

کیلین امباپه در این فصل از رقابت‌های لیگ فرانسه همانند سال قبل به عنوان بهترین بازیکن سال فرانسه انتخاب شد

 ناراحتی امباپه پس از پایان مسابقات و جایزه بهترین بازیکن سال فوتبال فرانسه در دستان او - FRANCK FIFE / AFP

تیم فوتبال پاریس سن ژرمن پس از یک فصل عجیب‌وغریب و به خدمت‌گیری پوچتینو در نهایت نتوانست قهرمانی در لیگ فرانسه را به دست آورد و آنها در این فصل تنها به یک جام حذفی در لیگ فرانسه بسنده کردند.

تیم فوتبال پاریس سن ژرمن که تنها یک امتیاز با تیم لیل که صدرنشین مسابقات بود فاصله داشت در روز آخر به مصاف تیم فوتبال برست رفت و با توجه به پیروزی دو بر صفر مقابل این تیم نتوانست قهرمانی را از آن خود کند و تیم لیل با برتری دو بر یک مقابل آنژه پس از ۱۰ سال دوباره قهرمانی در این مسابقات را تجربه کرد و چهارمین قهرمانی خود را به دست آورد، آنها توانستند به قدرتنمایی پی‌اس‌جی که در این هشت سال اخیر هفت عنوان قهرمانی را به دست آورده بود پایان دهند.

تیم فوتبال پاریس سن ژرمن پس از اخراج توخل در میانه فصل به دلیل نتایج ضعیف این مربی آلمانی و به خدمت‌گیری پوچتینو روح تازه‌ای به تیم وارد کرد و آنها توانستند بازی‌های قابل قبولی را چه در لیگ فرانسه و چه در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به نمایش بگذارند. اما چیزی که باعث شد آنها در این فصل نتوانند به مقام قهرمانی برسند وابستگی بیش از اندازه‌شان به دو بازیکن صاحب‌نام تیم بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیمار و امباپه در این فصل از رقابت‌ها در مقاطع حساسی دچار مصدومیت شدند و نتوانستند به تیم کمک کنند. بحث تمدید قراردادهای آنها نیز باعث شده بود تا مقداری از تمرکزشان صرف این موضوع شود. اما پاریسی‌ها برای فصل آینده نیمار را که قرارداد خود را تا سال ۲۰۲۵ با باشگاه تمدید کرده است قطعا در اختیار خواهند داشت و موضوع پیوستن او به بارسا منتفی است.

کیلین امباپه که در این فصل از رقابت‌های لیگ فرانسه همانند سال قبل به عنوان بهترین بازیکن سال فرانسه انتخاب شده است هنوز قرارداد خود را با این باشگاه تمدید نکرده و هر سه بار از این موضوع شانه خالی کرده است و در تابستان ۲۰۲۲ قراردادش با پی‌اس‌جی تمام خواهد شد.

ناصر الخلیفی، مالک قطری باشگاه پاریس سن ژرمن، در صحبت‌هایی عنوان کرده است که نگران رفتن امباپه به مادرید نیست و او بدون شک در پی‌اس‌جی خواهد ماند چرا که باشگاه پروژه جاه‌طلبانه‌ای دارد و از لحاظ مالی نیز آن را در تابستان تضمین خواهد کرد. این موضوع می‌تواند مربوط به جذب بازیکنان جدید و بزرگ باشد که بتوانند در کنار دیگر بازیکنان برای فصل بعد، لیگ قهرمانان اروپا را تصاحب کنند.

اما صحبت‌های امباپه پس از به دست آوردن عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها کمی متفاوت بود و به نظر می‌رسید شکل قدردانی و خداحافظی دارد، او در این باره گفت: «همه می‌دانند که من وابستگی عمیقی به این باشگاه دارم. قبل از هر چیز باید از این باشگاه تشکر کنم چرا که وقتی به اینجا آمدم، کسی من را نمی‌شناخت و هنوز شخص خاصی نبودم. باشگاه خیلی زود به من فرصت داد و شرایط را برای من آسان کرد. آنها بیش از چیزی که شایسته‌اش بودم به من اعتماد کردند. من هم در این مسیر پاسخ اعتماد آنها را دادم. همیشه سپاسگزار رئیس باشگاه، ناصر الخلیفی، و مربیانی مانند امری، توخل و پوچتینو، که در این راه به من کمک کردند خواهم بود. اما چیزی که من می‌خواهم و به دنبالش هستم پیروز شدن و بردن است. می‌خواهم احساس کنم جایی هستم که واقعا می‌توانم پیروز شوم، یا پروژه مطمئنی برای رسیدن به موفقیت وجود داشته باشد. فوتبال تمام زندگی من است و به همین دلیل پروژه ورزشی یک باشگاه برای من بسیار مهم است.»

این صحبت‌ها می‌تواند برای امباپه به نوعی خداحافظی محسوب شود و بدون شک او تا قبل از پایان مسابقات یورو۲۰۲۲ برای ماندن یا ترک پی‌اس‌جی تصمیم نخواهد گرفت.  

بیشتر از ورزش