ردیابی بمب ۸۰ ساله بعد از آگهی فروش

یک ردیاب فلز اهل ساوت‌هامپتون این بمب ۸۰ ساله را برای فروش در فضای مجازی تبلیغ کرده بود

به گفته سخنگوی پلیس همپشر مهمات یافت شده به مرکز آموزش پلیس در نتلی منتقل شد و در عملیاتی مهارشده منفجر شد - Oli SCARFF / AFP

پلیس تعدادی خانه در همپشر را از ساکنانش تخلیه کرد تا بمب فعال بازمانده از جنگ جهانی دوم را در خانه‌ای که ساکنش آن را در ای‌بی برای فروش گذاشته بود، خنثی کند.

یک ردیاب فلز اهل ساوت‌هامپتون این بمب ۸۰ ساله را برای فروش در فضای مجازی تبلیغ کرده بود، که پس از گزارش به پلیس، مکان وی ردیابی و دستگیر شد.

سه‌شنبه بعدازظهر پلیس با همکاری نیروهای آتش‌نشانی و تیم خنثی‌سازی و دفع مواد منفجره خانه‌های سویتلینگ در حومه ساوت‌هامپتون را تخلیه کرد و ورود به این منطقه را ممنوع اعلام کرد تا این مهمات یک کیلوگرمی را کشف و ضبط کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته سخنگوی پلیس همپشر این مهمات سپس به مرکز آموزش پلیس در نتلی منتقل شد و در عملیاتی مهارشده منفجر شد.

این سخنگو افزود فردی ۵۱ ساله، مظنون به در اختیار داشتن غیرقانونی این مواد منفجره، دستگیر شد اما بدون هیچ اقدام قانونی آزاد شد.

بنا به گزارش‌ها این بمب را به عنوان «مواد منفجره آلمانی از جنگ جهانی دوم-اصل، واقعی ساوت‌هامپتون بلیتز» در ای‌بی به فروش گذاشته بودند اما پلیس صحت این گزارش را تأیید نکرده است.

سخنگوی ای‌بی در مصاحبه با دیلی میل گفت: «واضح است که فروش اسلحه خطرناک مانند بمب سالم در ای‌بی مجاز نیست. ما نهایت همکاری را با پلیس همپشر کردیم تا هرچه سریع‌تر این فروشنده را شناسایی و مکانش را پیدا کنند و در نهایت موفق شدند این مورد را با حفظ امنیت شهروندان از بین ببرند.»

بمب‌افکن‌های آلمانی بین سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۱ بریتانیا را به شکل گسترده‌ای بمباران کردند. بنا به برآوردها ۱۲ هزار تن بمب در این مدت بر سر این کشور و عمدتا بر لندن باریده است.

© The Independent

بیشتر از جهان