قدردانی حماس از حمایت مالی و تسلیحاتی ایران

اسماعیل هنیه: حکومت ایران حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و استراتژیک خود را از مقاومت در غزه دریغ نکرد

سخنگوی شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز روز جمعه حمایت ایران از فلسطینی‌های غزه در برابر اسرائیل را ستود -MAHMUD HAMS / AFP

رئیس دفتر سیاسی حماس، روز جمعه و ساعاتی بعد از توافق آتش‌بس با اسرائیل، ادعا کرد که حماس در این جنگ پیروز شده است. او از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران از این گروه و آنچه «مقاومت در غزه» خواند، تقدیر کرده است.

به گزارش العربیه، اسماعیل هنیه گفته است که حماس در برابر اسرائیل به یک «پیروزی استراتژیک» دست یافته که متعلق به یک گروه نیست و تمامی گروه‌های مقاومت که در یک اتاق عملیات مشترک فعالیت کردند، در تحقق آن سهیم هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی افزود: «حکومت ایران حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و استراتژیک خود را از مقاومت در غزه دریغ نکرد و لازم است از جمهوری اسلامی ایران قدردانی کنم.»

رئیس دفتر حماس همچنین از تلاش‌های مصر، قطر و سازمان ملل متحد برای کمک به توقف جنگ قدردانی کرد.

اسماعیل هنیه در بخش دیگری از سخنان خود، موضع متحد فلسطینی‌ها در برابر اسرائیل را خواستار شد و گفت که ما باید روابط خود را با جامعه جهانی تقویت و با تلاش «عرب‌های خیرخواه»، برای بازسازی غزه تلاش کنیم.

سخنگوی شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز روز جمعه حمایت ایران از فلسطینی‌های غزه در برابر اسرائیل را ستود و گفت: «ایران و محور مقاومت، شرکای ما در این پیروزی هستند.»

درگیری اخیر اسرائیل و حماس در مدت ۱۱ روز جنگ هوایی، که شدیدترین درگیری‌ میان دو طرف از سال ۲۰۱۴ به این طرف بود، کشته شدن افراد بسیاری در هر دو سوی نبرد به ویژه فلسطینی‌های ساکن غزه، را در پی داشت.

آتش‌بس که به پیشنهاد دولت مصر ارائه شد و مورد موافقت اسرائیل و حماس قرار گرفت، از ساعت دو بامداد جمعه به اجرا گذاشته شده است.