لیدی گاگا از تجربه تجاوز در ۱۹ سالگی می‌گوید

به گفته لیدی گاگا، یک تهیه‌کننده موسیقی در ۱۹ سالگی به او تجاوز کرد و باردار گوشه خیابان رهایش کرد

لیدی گاگا می‌گوید تا سال‌ها دچار «فروپاشی روانی کامل» و «توهم و پارانویای شدید» بوده است‌ـ Robyn Beck / AFP

لیدی گاگا فاش کرده است که یک تهیه‌کننده موسیقی در سن ۱۹ سالگی به او تجاوز کرده بود و پس از ماه‌ها سوءاستفاده، «او را با شکم باردار گوشه خیابان رها کرد.»

این ستاره پاپ و برنده جایزه اسکار در برنامه «منی که نمی‌توانی ببینی» (The Me You Can Not See)، مجموعه تلویزیونی مستند جدید در مورد سلامت روان و محصول مشترک شاهزاده هری و اپرا وینفری، با چشم‌های گریان در مورد این ضربه روحی صحبت کرد.

گاگا در قسمت اول این مجموعه اظهار کرد که «از سن خیلی کم» به خود آسیب زده است و گفت بسیاری از مشکلات روانی او از ضربه‌هایی نشات می‌گیرند که در دورانی که مشتاق و آرزومند پیشرفت در موسیقی بود، دیده است.

گاگا به یاد می‌آورد: «من ۱۹ سالم بود و در دنیای موسیقی مشغول به کار شده بودم که تهیه‌کننده آمد و گفت لباس‌هایت را دربیاور. من گفتم نه و رفتم، آنها هم گفتند تمام کارها و موسیقی‌ام را آتش می‌زنند. ول‌کن هم نبودند… مدام از من می‌خواستند و من مات می‌ماندم و… اصلا یادم نمی‌آید چه کار می‌کردم.»

گاگا در حالی که اشک می‌ریخت گفت، هرگز نام آن تهیه‌کننده را به زبان نخواهد آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در ادامه گفت: «من جنبش #من‌-هم را خوب درک می‌کنم، می‌دانم که برای بعضی‌ها ارضاکننده است، اما برای من نه. دیگر هرگز نمی‌خواهم با آن شخص روبه‌رو بشوم. سیستم خیلی سوء‌استفاده‌‌گر است، خیلی خطرناک است.»

گاگا افزود که سال‌ها بعد دچار «فروپاشی روانی کامل» و «توهم و پارانویای شدید» شد و چند اجرای تور جهانی‌اش را لغو کرد. او بعدها فهمید دلیلش بروز مجدد ضربه روحی ناشی از سوءاستفاده جنسی از او بوده است.

گاگا گفت: «بدن خودم را حس نمی‌کردم. اولش درد وحشتناکی احساس کردم، بعد سِر شدم و تا هفته‌ها مریض بودم. متوجه شدم دقیقا همان دردی بود که بعد از تجاوز و رها کردنم گوشه خیابان، نزدیک خانه پدر و مادرم، داشتم. آن موقع باردار بودم و مدام استفراغ می‌کردم. چون ماه‌ها در استودیو حبس و تحت آزار بودم.»

گاگا گفت که بهبودی‌اش دو سال و نیم طول کشیده است، اما با «کوچک‌ترین تحریک»، آن درد‌های جسمی و روانی باز می‌گردند.

گاگا یکی از چند چهره‌ شناخته‌شده‌ای است که در مجموعه «منی که نمی‌توانی ببینی» شرکت کرده، مجموعه‌ای که ایندیپندنت آن را «قدرتمند اما بی‌نهایت عاری از بلند‌پروازی» خوانده است.

این مجموعه با حضور وینفری، شاهزاده هری و گلن کلوز، از امروز ۲۱ مه ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت) در اپل تی‌وی+ پخش می‌شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی