ویلیام و هری دست‌خط شاهدخت دایانا را شناسایی کردند

خبرنگار بی‌بی‌سی با اسناد جعلی اعتماد شاهدخت دایانا را برای مصاحبه جلب کرده بود

مارتین بشیر اسناد بانکی جعلی ارائه کرده بود که نشان می‌داد دو عضو سابق خانواده سلطنتی برای افشای اطلاعات در مورد شاهدخت دایانا پول دریافت کرده بودند‌ـ Vincent AMALVY / AFP

گزارش‌ها حاکی از آن است که شاهزاده ویلیام و برادرش هری در تحقیقی رسمی در مورد نحوه مصاحبه گرفتن خبرنگار بی‌بی‌سی از شاهدخت دایانا، دست‌خط مادرشان را شناسایی کردند.

وکلای سلطنتی به لرد دایسون اعلام کردند که یادداشت مورد بررسی در این تحقیق را دایانا نوشته است.

در گزارش این تحقیق که روز پنجشنبه ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) منتشر شد، آمده است مارتین بشیر با استفاده از اسناد بانکی جعلی برای جلب اعتماد ارل اسپنسر، برادر دایانا، برای انجام مصاحبه سال ۱۹۹۵، قوانین شبکه بی‌بی‌سی را «به‌طور جدی نقض» کرده است.

در این یادداشت آمده بود: «مارتین بشیر هیچ مدرک و اطلاعاتی به من نداد که قبلا از آن مطلع نباشم. من با رضایت خودم و بدون هیچ فشاری در مصاحبه پانوراما شرکت کردم و از این موضوع پشیمان نیستم.»

اما این تحقیق نشان داده است که آقای بشیر شاهدخت دایانا و برادرش، ارل اسپنسر، را برای شرکت در این مصاحبه ویدیویی بازی داده است. ارل اسپنسر آقای بشیر را به خواهرش معرفی کرده بود.

این تحقیق را لرد دایسون، قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور، نوامبر سال گذشته (۲۰۲۰) آغاز کرد. در آن زمان، اختلاف بین دو برادر شدت گرفته بود و هری و مگان به کانادا و سپس ایالات متحده آمریکا نقل مکان کرده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویلیام و هری دست‌خط مادرشان را در آن یادداشت تایید کردند، لرد دایسون هم در گزارش خود اذعان کرد که با وجود نگرانی‌ها از جعلی بودن، او می‌داند که آن یادداشت نسخه اصل است.

او افزود: «هاربوتل و لوییس، وكلای دوک كمبریج و دوک ساسكس، به من گفتند كه به نظر می‌رسد دست‌خط، کاغذ یادداشت و امضا متعلق به شاهدخت دایانا است.»

در پایان این تحقیق آمده که آقای بشیر، خبرنگار بی‌بی‌سی، با استفاده از اسناد بانکی جعلی برای جلب اعتماد آنها، قوانین بی‌بی‌سی را «به‌طور جدی نقض» کرده است.

بر اساس این گزارش، بشیر اسناد بانکی جعلی ارائه کرده بود که نشان می‌داد یکی از کارمندان سابق ارل اسپنسر و دو عضو سابق خانواده سلطنتی برای افشای اطلاعات در مورد شاهدخت دایانا پول دریافت کرده بودند.

شاهزاده ویلیام از این تحقیق استقبال کرده و گفته بود: «این تحقیق باید به روشن شدن حقیقت درمورد عواملی که به مصاحبه پانوراما و تصمیم‌های بعدی که شبکه بی‌بی‌سی در آن زمان اتخاذ کرد، کمک کند.»

قرار بود شاهزاده هری در جشن رونمایی از مجسمه شاهدخت دایانا به‌مناسبت تولد ۶۰ سالگی‌اش در ماه ژوییه به بریتانیا بازگردد، اما برخی ناظران معتقدند او احتمالا نخواهد آمد.

اختلاف بین دو برادر به حدی شدت گرفته است که ظاهرا ویلیام در مراسم خاکسپاری دوک ادینبورو درخواست کرده بود یکی دیگر از اعضای خانواده سلطنتی بین آن دو راه برود.

© The Independent

بیشتر از زندگی