هفت پزشک به قتل ستاره فوتبال آرژانتینی متهم شدند

در صورت اثبات اتهام قتل، این هیئت پزشکی با مجازاتی سنگین، بین هشت تا ۲۵ سال زندان، مواجه می‌شوند

در نوامبر سال ۲۰۲۰، مارادونا بر اثر نارسایی قلبی در سن ۶۰ سالگی درگذشت- RONALDO SCHEMIDT / AFP

گزارش‌های منتشر شده به نقل از منابع قضایی آرژانتین، حاکی از آن است که هفت نفر از اعضای تیم پزشکی مارادونا با اتهام قتل عمد مواجه شده‌اند. چهارشنبه گذشته، دادستانی کل سن ایسیدرو اعلام کرد که این کیفرخواست براساس نتایج تحقیقات هیئت کارشناسان در پرونده مرگ مارادونا تهیه شده است.

در صورت اثبات اتهام قتل، این هیئت پزشکی با مجازاتی سنگین، بین هشت تا ۲۵ سال زندان، مواجه می‌شوند؛ لئوپولدو لوکه، پزشکی که مغز مارادونا را جراحی کرد و آگوستینا کوزاچف، روانپزشک او، از جمله کسانی هستند که در این پرونده متهم شناخته شده‌اند. یک روانشناس، دو پرستار، سرپرست این پرستاران و یک پزشک هماهنگ‌کننده، دیگر متهمان این پرونده‌اند.

گفته می‌شود در مراحل تحقیقات، منزل شخصی جراح مارادونا برای بررسی بیشتر تفتیش شده است. لوکه، نتایج تحقیقات هیئت پزشکی را نادرست خوانده است و می‌گوید: «هرگز فکر نمی‌کردم دیه‌گو بمیرد.» کوزاچف نیز اتهام قتل را رد کرده است. مکالمات صوتی بین پزشکان و نزدیکان مارادونا که در رسانه‌ها منتشر شده و گزارش هیئت پزشکی تعیین شده توسط مقامات قضایی آرژانتین، نشان می‌دهد که قبل از مرگ از او به درستی مراقبت نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دادستان‌ها معتقدند تیم پزشکی می‌دانسته که مارادونا در ماه‌های آخر زندگی خود از الکل، داروهای اعصاب و روان و ماری جوانا استفاده می‌کرده است اما او را رها کرده بودند. در این گزارش که پس از تحقیق دو ماهه تیمی ۲۰ نفره از متخصصان، تکمیل شده، آمده است که مرگ مارادونا نتیجه قصور پزشکی نیست؛ اما اقدامات تیم پزشکی که مسئولیت مراقبت از مارادونا را به عهده داشته، «ناکافی» بوده است.

با توجه به سابقه بیماری مارادونا، مرگ او در روزهای آخر دور از انتظار نبود، با این حال احتمال زنده ماندن او زیاد بود. این گزارش ۷۰ صفحه‌ای که در اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد، نشان می‌دهد که مارادونا حدود ۱۲ ساعت قبل از مرگ، به سختی بیمار بوده اما به درستی تحت مراقبت پزشکی قرار نگرفته است.

در نوامبر سال ۲۰۲۰، مارادونا بر اثر نارسایی قلبی در سن ۶۰ سالگی درگذشت. این ستاره آرژانتینی دو هفته قبل از مرگ تحت عمل جراحی مغز قرار گرفته بود. در کالبدشکافی او پس از مرگ، مشخص شد که مارادونا به دلیل تجمع مایعات در ریه‌ها در خواب و نارسایی قلبی از دنیا رفته است. دادستانی سن ایسیدرو مراحل قانونی تحقیقات در مورد مرگ مارادونا را در اواخر ماه نوامبر و با طرح شکایت دختران این اسطوره آرژانتینی علیه لوکه، جراح مارادونا، آغاز کرد.

تحقیقات اولیه نشان داد که با وجود سابقه اعتیاد، در بدن مارادونا هنگام مرگ، هیچ الکل یا مخدری وجود نداشته و در خون او، تنها داروهایی برای درمان افسردگی و اضطراب یافت شده است. دفتر دادستانی سان ایسیدرو، مسئول تحقیقات این پرونده، از قاضی پرونده خواسته است متهمان تا زمان برگزاری دادگاه مجاز به خروج از کشور نباشند.

متهمان این پرونده با دریافت احضاریه رسمی، در تاریخ ۳۱ مه (۱۰ خرداد) در دادگاه محاکمه خواهند شد.

بیشتر از ورزش