شاهزاده چارلز و هری از روابط پدر پسری می‌گویند

چارلز می‌گوید تمام توجهش را روی بحران تغییرات اقلیمی متمرکز کرده است

خانواده سلطنتی بریتانیا - Tolga AKMEN / AFP

بازپخش مصاحبه‌ای بین شاهزاده هری و پدرش، شاهزاده وِلز، از چگونگی روابط آنها پشت درهای بسته پرده برداشت.

در این ویدیو که در سال ۲۰۱۷ در برنامه تودِی (امروز) در شبکه رادیو۴ بی‌بی‌سی ضبط شد، هَری و چارلز صمیمانه از «ساعت‌ها هم‌صحبتی» حرف می‌زنند.

این ویدیو مربوط به چهار سال قبل را خود هَری تدوین کرده بود. در این مصاحبه پدر و پسر در مورد تغییرات اقلیمی صحبت می‌کنند و قبول دارند  بزرگ‌ترین مشکل دنیاست.

چارلز می‌گوید تمام توجهش را روی بحران تغییرات اقلیمی متمرکز کرده است و می‌افزاید مردم «دارند کم‌کم متوجه می‌شوند که حرف‌های من در مورد تغییرات اقلیمی آن طور که گمان می‌کردند خیلی هم احمقانه نبوده است.»

او در ادامه می‌گوید: «همین تغییرات اقلیمی ریشه حوادث وحشتناکی است که شاهد اتفاق افتادن آنها در نقاط مختلف جهان هستیم.»

هَری به پدرش می‌گوید جوانان «امید بسیار زیادی» در پیدا شدن راه‌ حل‌هایی برای مقابله با این مشکل دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «برای این‌که بتوانیم اثری از خود در دنیا باقی بگذاریم و به حفظ آن کمک کنیم باید اول همکاری کنیم و دوم مراقب طبیعت باشیم و اجازه دهیم برای این کار سرنخ‌هایی را که خیلی خوب در مورد آن صحبت کردید در اختیار ما قرار دهد.»

هَری همچنین افزود: «می‌توانیم ساعت‌ها و ساعت‌ها در مورد این مساله صحبت کنیم، هما‌ن‌طور که همیشه کرده‌ایم، فقط هیچ‌وقت میکروفونی برای ضبط صدایمان نبوده. آثار این بحران را کاملا می‌بینم و درک می‌کنم و دلیلش همین سال‌ها صحبت کردن در این باره است.»

چارلز در پاسخ می‌گوید: «راستش پسر عزیزم خیلی احساس غرور می‌کنم وقتی می‌بینم که می‌دانی مشکل چیست.»

دوک ساسِکس در هفته‌های اخیر به صراحت در مورد به ارث بردن «دردهای ژنتیکی» مربوط به «سختی‌های زندگی» پدرش در دوران کودکی و تصمیمش برای «شکستن این حلقه» در خانواده خودش صحبت کرد.  

هَری هفته گذشته در مصاحبه‌ای با دَکس شِپِرد، بازیگر فیلم‌های سینمایی و مجری پادکست آرمچِر اِکپِسپرت، گفت: «وقتی صحبت از فرزند‌پروری می‌شود، اگر من نوعی از درد یا رنج را به دلیل رنج یا دردی تجربه می‌کنم که پدرم یا والدینم تجربه کرده‌اند، باید این چرخه را بشکنم و اجازه ندهم فرزندانم آن‌را از من به ارث ببرند. ما به عنوان والدین باید تمام تلاش خود را بکنیم و بگوییم "این اتفاق برای من افتاده و من تمام سعی‌ام را می‌کنم که برای تو نیفتد".»

دوک ساسِکس در اوایل سال جاری (۲۰۲۱) گفت که «دل‌خوری‌های» زیادی بین او و چارلز اتفاق افتاده است.

در مصاحبه خبرسازی که خانواده ساسِکس با اوپرا وینفری داشتند، هَری ادعا کرد که بعد از کناره‌گیری آنها از سمت‌های سلطنتی در مارس ۲۰۲۰، چارلز تمام تماس‌های او را بی پاسخ گذاشته است.

هَری گفت: «من همیشه دوستش خواهم داشت. دل‌خوری‌های زیادی رخ داده است و همچنان بهبود این رابطه یکی از اولویت‌های من خواهد بود.»

© The Independent

بیشتر از زندگی