ادامۀ تحقیقات پلیس دربارۀ احتمال بروز حوادث امنیتی بیشتر

مسعود اوزیل و سیاد کولاسیناچ بازی آرسنال و نیوکاسل را از دست می‌دهند

OZAN KOSE / AFP

باشگاه آرسنال اعلام کرد به علت تحقیقات پلیس دربارۀ احتمال بروز ”حوادث امنیتی بیشتر،“ مسعود اوزیل و سیاد کولاسیناچ در مسابقۀ این تیم با نیوکاسل از سری رقابتهای لیگ برتر حاضر نخواهند بود.

هرچند در چند روز گذشته حوادث گوناگونی در زمان‌های متفاوت اتفاق افتاده است، هیچ آسیبی به این دو بازیکن وارد نشده و در روز جمعه هم هیچ واقعۀ نگران‌کننده‌ای اتفاق نیفتاد.

ماه گذشته، سارقان اتومبیل در شمال لندن به این دو حمله کردند و تصاویر ضبط شدۀ دوربین‌های امنیتی نشان می‌دهد که پس از نزدیک شدن متخلفان به ماشین اوزیل، کولاسیناچ با آنها مقابله می کند. در این حادثه که در منطقۀ گولدرز گرین لندن روی داد، هیچ آسیبی به این دو بازیکن وارد نشد.

پس از صحبت با سرمربی تیم، اونای امری، این دو بازیکن در بازی شکست لیون در جام امارات حاضر نشدند. آن بازی در آخر هفتۀ بعد از این رویداد صورت گرفت، اما انتظار می‌رفت این دو در مسابقۀ آغاز فصل تیمشان در مقابل نیوکاسل بازی کنند.

با این همه، آرسنال در بیانیه‌ای در بعدازظهر جمعه اعلام کرد که این دو بازیکن در لیست بازیکنان منتخب برای مسابقه در استادیوم سنت جیمز پارک قرار ندارند. در این بیانیه آمده است: ”به علت رویدادهای امنیتی بیشتری که پلیس در حال بررسی آنها است، مسعود اوزیل و سیاد کولاسیناچ در بازی افتتاحیۀ ما مقابل نیوکاسل یونایتد بازی نخواهند کرد. رفاه بازیکنان و خانواده‌های آنها همیشه یکی از اولویت های اصلی ماست و پس از گفتگو با این دو بازیکن و نمایندگان آنها چنین تصمیمی گرفته‌ایم. ما با پلیس در تماسیم و همواره از این بازیکنان و خانواده های آنها حمایت می‌کنیم. مشتاقانه منتظریم این دو بازیکن هرچه سریعتر به تیم بپیوندند و هیچ اظهارنظر دیگری دربارۀ این موضوع نخواهیم کرد».

به رغم آنکه كولاسیناچ در رسانه های اجتماعی ادعا کرد پس از حادثۀ ماه گذشته ”خوب“ هستند و هیچ مشکلی ندارند، هر دو در بازی آرسنال مقابل لیون، که 2 بر1 به نفع آرسنال تمام شد، حاضر نشدند و امری فاش کرد که ”آماده نیستند“.

امری در آن زمان گفت: «امروز آنها آمدند اینجا، اما آماده نبودند که بازی کنند. تک تک بازیکنان برای تیم خیلی مهم هستند و متناسب با هر زمان و شرایطی، ما و بازیکنان بین خودمان تصمیمات خاصی می‌گیریم. الان زمان مناسبی برای بازی کردن نیست، چون فکر و ذهن آنها صددرصد آماده نیست. آنها در شرایط شخصی خاصی قرار دارند و اکنون مهمترین چیز این است که احساس خوبی داشته باشند و در کنار خانواده احساس امنیت و آرامش کنند. من با آنها صحبت کردم و به این نتیجه رسیدیم که برایشان بهتر است در کنار خانواده‌هایشان استراحت کنند و چند روزی صبر کنند تا در اولین فرصت مناسب به بازی برگردند».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش