آمازون از بازآفرینی فیلم های پیتر جکسون منع شد 

نویسنده داستان های سه قسمتی ارباب حلقه ها

DEAN TREML / AFP

وراث جی جی آر تُلکین، نویسنده مجموعه کتاب‌های «ارباب حلقه‌ها»، آمازون را که سریال جدید این داستان را در دست تهیه دارد، از هر گونه تغییر یا بازآفرینی صحنه‌های فیلم پیتر جکسون، منع کرده‌اند.  

تام شیپی، متخصص آثار تُلکین که به‌عنوان ناظر در تولید سریال تعیین شده است، به وب سایت آلمانی «دویچه تلکین» گفته است که وراث تلکین با رخ دادن داستان این مجموعه در زمانی جز «عصر دوم» در سرزمین میانی، یعنی در «عصر سوم»، مخالفت کرده‌اند. عصر دوم بیش از 3 هزار سال طول کشید و با مرگ «سائورون» به پایان رسید.

شیپی گفت: «دست آمازون تا حدود زیادی برای افزودن به عصر دوم باز است، چرا که جزئیات کمی از این دوره زمانی در دست است. وراث تلکین اصرار دارند که مفهوم اصلی عصر دوم تغییر نکند. سائورون منطقه اریادور را نابود می‌کند، اما با اردوکشی نومه نوریان به جزیره نومنه نور، وادار به عقب‌نشینی می‌شود. آنجا، او اهالی نومه نور را فاسد می‌کند و آنها را فریب می‌دهد تا از والار رها شوند. تمامی این روال تاریخی باید پابرجا باقی بماند».

او افزود: «‌اما می‌توان شخصیت‌های جدید اضافه کرد و پرسش‌های زیادی را مطرح کرد، مانند اینکه سائورون در این مدت چه کرد؟ پس از شکست مورگوت چه کرد؟ در واقع آمازون می‌تواند پاسخ این پرسش‌ها را خلق کند، چون تلکین آنها را شرح نداده است. اما نباید با آنچه تلکین گفته است، در تناقض باشد. آمازون باید از این لحاظ مراقب باشد. باید به اصول داستان وفادار باشد و نمی‌تواند حد و مرزهایی را که تلکین تعیین کرده است، تغییر بدهد. در واقع باید «تلکینی» باشند».

 شیپی همچنین اضافه کرد که حتی «عصر نخست» سرزمین میانی هم نباید در مجموعه جدید تغییر کند، چرا که تلکین مقدار اندکی از آن را فاش کرده است. «در واقع مانند میدان مین است، باید با دقت قدم بردارید».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment

© The Independent

بیشتر از فیلم