افشای اطلاعات یک و نیم میلیون کاربر اپلیکیشن روابط جنسی

برخی کاربران از کاخ سفید یا دفتر نخست‌وزیر بریتانیا از «تری‌فان» استفاده می‌کردند

3Fun app

کارشناسان، یک اپلیکیشن دوست‌یابی برای تماس‌های جنسی سه نفره را یک «قطار شکسته برای حریم خصوصی» توصیف کرده‌اند. نرم‌افزار این اپلیکیشن، محل واقعی تماس کاربر، تاریخ تولد، سابقه چَت و حتی عکس‌های یک و نیم میلیون نفر را افشا کرده است.

به گزارش تارنمای موسسه امنیت فضای مجازی «پِن تِست پارتنِرز»، این اپلیکیشن که «تری فان»  نام دارد، نشان داده است که مشتریانی در محل‌هایی دارد که به نظر می‌رسد ساختمان «شماره ده داونینگ استریت» (محل کار و اقامت نخست وزیر بریتانیا)، کاخ سفید، و دادگاه عالی ایالات متحده در واشنگتن باشند.

اخیرا کشف شده است که اپلیکیشن‌های دوست‌یابی دیگر، از جمله «گریندر»، «رومئو» و «رِکن» هم محل دقیق کاربرانشان را افشا می‌کنند، اما دراین موارد، محل تماس کاربر را می‌بایست با قراردادن آن در مثلثی از سه نقطه متفاوت، برآورد کرد. در «تری فان»، محل دقیق کاربر تا محدوده یک ساختمان، از طریق خود اپلیکیشن قابل ردیابی بوده است.  

افزون بر این، عکس‌های خصوصی کاربران (در این اپلیکشن) هم قابل دسترسی بودند.

پن تست پارتنرز می‌گوید، «تری فان»، احتمالا بدترین اپلیکیشن دوست‌یابی از نظر امنیتی است که تا کنون دیده‌ایم.

مشتریان این اپلیکیشن می‌توانستند محل تماس‌شان را در آن مسدود کنند، اما به گفته «پن تست پارتنرز»، آن اطلاعات فقط در اپلیکیشن موبایل سایت مسدود می‌شد، نه در سِروِر حاوی اطلاعات که کارشناسان توانستند اطلاعات مربوط به محل تماس کاربران را در آن پیدا کنند.

اگر چه اطلاعاتی که توسط شرکت امنیتی دیده شده است، نشان می‌دهد که برخی از منابع تماس در مقر نخست وزیری بریتانیا، کاخ سفید و دادگاه عالی ایالات متحده بوده‌اند، اما الکس لُماس از موسسه «پن تست پارتنرز» می‌گوید:«از نظر فنی، امکان دوباره نوشتن موقعیت کاربر وجود دارد، بنابراین ممکن است یک فرد وارد به امور فنی، برای تفریح کاری کرده باشد که به‌نظر بیاید کاربران، در مقرهای قدرت بوده‌اند.»   

او افزود:صد البته، روابط خاصی در مقرهای قدرت در جریان است.

کارشناسان «پن تست پارتنرز» در تحلیل خود با استفاده از این اطلاعات خصوصی، تعداد مردهایی که خود را دگرجنس‌گرا خوانده‌اند، با تعداد زنان مشابه مقایسه کرده‌اند، و نسبت آن‌ها را چهار به یک محاسبه کرده‌اند. 

از اطلاعات موجود می‌توان درمورد سلیقه‌ها و نوع روابط هم نتیجه‌گیری‌هایی کرد.

«پن تست پارتنرز» در روز اول ژوئیه در تماس با «تری فان» به مسئولان آن یادآور شد که به اطلاعات تارنمای آن‌ها دست‌اندازی شده است و توصیه کرد موارد خطای امنیتی‌شان را ترمیم کنند.  

«تری فان» در پیامکی پاسخ داد: «الکس عزیز، از یادآوری‌تان ممنونم. ما این مشکل را در اسرع وقت حل خواهیم کرد. آیا توصیه‌ای دارید؟ با ارادت، تیم تری فان.»

هرچند «پن تست پارتنرز» آن پیامک را «اندکی موجب نگرانی» می‌داند، اما تایید می‌کند که «تری فان» به سرعت برای حل آن مشکل اقدام کرده است.

یک سخنگوی سایت «تری فان» به «وِرج»، تارنمای اخبار تکنولوژی، گفته است که در روز هشتم ژوئیه این اپلیکیشن را به‌روز کرده‌اند، و افزوده است:«ما برای امن‌تر کردن اپلیکیشن‌ خود روی به‌روز کردن آن تمرکز خواهیم کرد». 

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news

© The Independent

بیشتر از جهان