میریام ریورا در ۳۸ سالگی درگذشت

«برخی می‌گویند به علت اقدام علیه قاچاق انسان کشته شده و برخی می‌گویند خودکشی کرده »

میریام ریورا در سال ۲۰۰۴

 

EPA

میریام ریورا، بازیگر تراجنسیتی نمایش جنجالی دربارۀ میریام چیزی وجود دارد که در شبکۀ اسکای وان به شهرت رسید، در ۳۸ سالگی درگذشت.

دانیل کوئروو، همسر ریورا، فاش کرد که او ۵ فوریه‌ امسال در شهر هرموسیلوی مکزیک درگذشته است و در عین حال، اشاره کرد که ممكن‌ است‌ جنايتى‌ در كار باشد.

کوئروو به دیلی میل استرالیا گفت: «صبح روز پنجم فوریه، میریام از مکزیک با من در نیویورک تماس گرفت. گفت حالش خوب نیست و خون بالا می‌آورد. به او گفتم به بیمارستان برود. ساعت ۱۲ ظهر، قبل از اینکه از بیمارستان مرخص شود، دوباره به من زنگ زد. این آخرین باری بود که با هم صحبت کردیم».

کوئروو گفت که بعداً جسد ریورا را در خانه‌اش در مکزیک، در حالی پیدا کردند که به دار آویخته شده بود. همچنین، ادعا كرد كه به او اطلاع داده‌اند چون در مراسم تدفین جسد را سوزانده‌اند، کالبدشکافی ممکن نیست و مدتی پس از آن، مرد ناشناسی تلفنی به او گفته است: «به مکزیک برنگرد، وگرنه تو را هم می‌کشیم».

ژانت اورتفت، که گفته می‌شود دوست نزدیک ریوراست، به روزنامۀ دیلی میل استرالیا گفت مرگ او مشکوک است. او گفت: «برخی میگویند به علت اقدام علیه قاچاق انسان کشته شده و برخی دیگر میگویند خودکشی کرده است».

در برنامۀ تلویزیونی دربارۀ میریام چیزی وجود دارد که در سال ۲۰۰۴ پخش شد، شش مرد دگرجنس‌گرای بریتانیایی بی‌آنکه بدانند ریورا زنی تراجنس است، برای جلب توجه و علاقه‌اش با هم رقابت می‌کنند و در پایان سریال، رقبا میفهمند که او تراجنس است.

این سریال در زمان پخش جنجال فراوانی بر پا کرد. هر شش مرد بعدها از اِندمول، شرکت سازندۀ این سریال، به جرم توطئه برای تجاوز جنسی، بدنام‌سازی و صدمۀ شخصی ناشی از «آسیب روانی و عاطفی» شکایت کردند. نهایتاً پرونده خارج از دادگاه حل و فصل شد.

ریورا پیش از آنکه از چشم مردم بیفتد، در برنامۀ تلویزیونی بیگ برادر استرالیا هم شرکت کرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment

© The Independent

بیشتر از فیلم