تام کروز جوایز گلدن گلوب خود را پس فرستاد

به دلیل نزاع بر سر تنوع اعضا، ان‌بی‌سی هم این مراسم را پخش نخواهد کرد

تام کروز در ونیز ایتالیا در صحنه فیلمبرداری تازه‌ترین ماموریت غیرممکن -ANDREA PATTARO / AFP

به گزارش نشریه ددلاین، در تازه‌ترین ضربه به انجمن مطبوعات خارجی هالیوود «اچ‌اف‌پی‌ای» ،، تام کروز تمام جوایز گلدن گلوب خود را پس فرستاد.

ظاهرا تام کروز هر سه جایزه خود را که از «اچ‌اف‌پی‌ای» دریافت کرده، پس فرستاده است؛ جوایزی برای بهترین بازیگر مرد در فیلم های «متولد چهارم ژوئیه» و «جری مگوایر» و بهترین بازیگر مکمل مرد در فیلم «مگنولیا».

این خبر بعد از آن منتشر می‌شود که شبکه ان‌بی‌سی اعلام کرد مراسم جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۲را پخش نخواهد کرد. این تصمیم بعد از ماه‌ها انتقاد از انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به دلیل نبود تنوع در اعضای آن، اتخاذ شد.

شبکه ان‌بی‌سی با صدور بیانیه‌ای در روز دوشنبه، ۱۰ مه، اعلام کرد: «ما همچنان بر این باوریم که «اچ‌اف‌پی‌ای» به اصلاح معنادار خود متعهد است. با این وجود تغییری در این مقیاس نیازمند زمان است و کار می‌برد و ما به شدت احساس می‌کنیم این انجمن برای انجام صحیح این کار به زمان نیاز دارد. به همین دلیل، ان‌بی‌سی مراسم ۲۰۲۲ گلدن گلوب را پخش نخواهد کرد. اگر فرض بگیریم که این سازمان بر اساس برنامه‌های خود حرکت خواهد کرد، امیدواریم در موقعیتی قرار داشته باشیم که بتوانیم این برنامه را در ژانویه ۲۰۲۳ پخش کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته، «اچ‌اف‌پی‌ای» فهرستی از اصلاحات پیشنهادی را ارائه کرد تا به این انتقادات دیرینه پاسخ دهد، اما سازمان «تایمزآپ»، این پیشنهادها را همچون «پرده‌ای برای تزئین پنجره» و ناکارآمد، توصیف کرد.

پیش‌تر و در روز دوشنبه، اسکارلت جوهانسون، بازیگر، از صنعت فیلم خواست تا زمانی که «اچ‌اف‌پی‌ای»و این مراسم «اصلاحاتی بنیادین» را شاهد باشند، از گلدن گلوب «فاصله بگیرد».

ستاره فیلم «انتقام‌جویان» با صدور بیانیه‌ای گفت: «به عنوان یک بازیگر که فیلم خود را تبلیغ می‌کند از آدم انتظار می‌رود که در فصل جوایز در نشست‌های خبری حاضر شود و در مراسم اهدای جوایز شرکت کند. در گذشته این کار اغلب به معنای مواجهه با سوالاتی جنسیت‌زده و اظهاراتی از طرف «اچ‌اف‌پی‌ای» بود که روی مرز آزار جنسی قرار داشتند. دقیقا به همین دلیل است که من اکنون سال‌ها است که از شرکت در نشست‌های خبری آنان اجتناب می‌کنم. «اچ‌اف‌پی‌ای» سازمانی است که مشروعیت خود را از اشخاصی نظیر هاروی واینستین می‌گیرد تا برای مراسم اسکار هیجان ایجاد کند و کل صنعت فیلم هم در این راه گام گذاشته است.»

او افزود: «تا زمانی که در این سازمان اصلاحاتی بنیادین انجام نشود، به باور من باید از انجمن مطبوعات خارجی هالیوود فاصله گرفت و بر اهمیت و قدرت اتحاد در اصناف خود و کل صنعت فیلمسازی تمرکز کرد.»

اظهارات خانم جوهانسون از طرف شرکتی نظیر نتفلیکس هم تکرار شده است که روز جمعه، هفتم مه، اعلام کرد: «تمام اقدامات خود با «اچ‌اف‌پی‌ای» را متوقف خواهیم کرد تا در این سازمان تغییراتی معنادار حاصل شود. نتفلیکس و بسیاری از هنرمندان و خالقانی که با ما همکاری می‌کنند، نمی‌توانند ناکامی «اچ‌اف‌پی‌ای» در پاسخ سریع و قاطع به مشکلات بنیادین خود را نادیده بگیرند.»

از وقتی نشریه لس آنجلس تایمز در ماه فوریه گزارش کرد هیچ خبرنگار سیاهپوستی در میان ۸۷ عضو آن نیست، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود زیر انتقادات شدیدتری قرار گرفته است. بعد از آن، سازمان تایمزآپ کارزاری به راه انداخت تا از این سازمان بخواهد ساختار خود را اصلاح کند که با حمایت گسترده در سراسر هالیوود روبه‌رو شد. 

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر