انتقاد تند ستاره انتقام‌جویان از جایزه معتبر سینمایی

«شرکت در این مراسم به معنی روبرو شدن با سؤالات و اظهارات جنسیت زده است»

اسکارلت جوهانسون، ستاره فیلم «انتقام‌جویان»- VALERIE MACON / AFP

اسکارلت جوهانسون از انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA)، سازمان برگزارکننده جوایز گلدن گلوب، انتقاد کرده است.

ستاره فیلم «انتقام‌جویان» (Avengers) یکی از بسیاری از چهره‌های صنعت فیلم است که از نهاد اهداکننده این جوایز به دلیل فقدان تنوع، اقدامات تبعیض‌آمیز، و نبود شفافیت پیرامون روند رأی‌گیری انتقاد کرده است.

هفته گذشته، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در تلاش برای رسیدگی به انتقادات مطرح شده، فهرستی از اصلاحات پیشنهادی را تأیید کرد، اما در نامه‌های سرگشاده‌ای که جمعه گذشته (۷ مه) سازمان «تایمز آپ» (وقت تمام است) و ائتلاف بیش از ۱۰۰ شرکت روابط عمومی منتشر کردند، آمد که این تغییرات کافی نبودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوهانسون در بیانیه‌ای گفت: «از ما به عنوان بازیگر انتظار می‌رود برای تبلیغ فیلم‌ها در فصل جوایز در كنفرانس‌های مطبوعاتی و مراسم اهدای جوایز شرکت کنیم. در گذشته، این وضعیت اغلب به معنای رودررو شدن‌مان با پرسش‌ها و اظهاراتی با بار جنسیتی یا متمایل به تعرض جنسی از سوی برخی از اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود بود. من دقیقاً به همین دلیل سال‌ها در این کنفرانس‌ها شرکت نمی‌کردم.»

«انجمن مطبوعات خارجی هالیوود سازمانی است که امثال هاروی واینستین به آن اعتبار بخشیدند تا آکادمی سریع‌تر شناخته شود، صنعت فیلم هم از آن پیروی کرد.»

وی در ادامه گفت: «تا وقتی اصلاحات اساسی لازم در این نهاد انجام نشده‌‌اند، به نظر من باید از انجمن مطبوعات خارجی هالیوود فاصله بگیریم و روی اهمیت و قدرت همبستگی در اتحادیه‌های صنفی و کل صنعت فیلم‌سازی تمرکز کنیم.»

از دیگر منتقدان جوایز گلدن گلوب در روزهای اخیر، می‌توان از تد ساراندوس، معاون مدیرعامل شبکه نت‌فلیکس، آمازون استودیوز، گلاد (اتحاد همجنس‌گرایان علیه افترا) و انجمن ملی روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست نام برد.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر