معترضان دیوار کنسولگری جمهوری اسلامی در کربلا را به آتش کشیدند

معترضان خواستار خروج جمهوری اسلامی ایران از عراق هستند

معترضان عراقی پیش‌تر هم دیوار کنسولگری ایران در عراق را به آتش کشیده و پرچم جمهوری اسلامی را با پرچم عراق جایگزین کرده بودند-عکس از مهر

معترضان در عراق بار دیگر دیوار کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا را به آتش کشیدند.

این اقدام در اعتراض به کشته شدن ایهاب الوزنی، فعال سیاسی عراقی انجام شد. او از جمله چهره‌های مطرح در اعتراض‌های ضددولتی در عراق در پاییز ۱۳۹۸ بود که شنبه شب خارج از خانه‌اش از سوی افرادی ناشناس ترور شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قتل او اعتراض‌های وسیعی را در کربلا به دنبال داشت. در جریان این اعتراض‌ها، ده‌ها نفر از معترضان خارج از کنسولگری جمهوری اسلامی در عراق جمع شدند و با آتش زدن لاستیک در مقابل این ساختمان بخش‌هایی از دیوار آن را به آتش کشیدند.

در پاییز سال ۱۳۹۸ نیز اقدام مشابهی علیه کنسولگری ایران در کربلا انجام شد و معترضان پرچم جمهوری اسلامی را به زیر کشیدند و آن را با پرچم عراق جایگزین کردند.

معترضان جمهوری اسلامی را به دخالت در امور داخلی عراق متهم می‌کنند. آمریکا نیز می‌گوید که ایران با حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در عراق به ناامنی در این کشور دامن می‌زند.

معترضان عراقی پیش‌تر پوستر‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را نیز به آتش کشیده بودند. همچنین تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد گروهی از معترضان در حال ورود به حرم امام حسین، علیه جمهوری اسلامی شعار می‌دهند.

ایهاب الوزنی که شنبه‌شب ترور شد، از جمله چهره‌های مخالفت نفوذ جمهوری اسلامی در عراق بود. او قبلا هم مورد سوء قصد واقع شده بود و برخیی نزدیکان به او، شبه نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی را عامل قتل ایهاب الوزنی معرفی کرده‌اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این ترور را نپذیرفته و خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از برخی منابع انگشت اتهام را به سوی اسرائیل نشانه رفته است.