شکایت از نت فلیکس برای مستند «مبتلا»

اعتراض شاکیان به استفاده از «حقه های فریبکارانه و غیراخلاقی» در مستند

Pexels

ازنت فلیکس بدلیل موضوع هائی که در سریال مستند «مبتلا» (Afflicted) مطرح کرده، به اتهام تهمت، اغفال و تجاوز به حریم شخصی افراد، شکایت شده است.

مستندِ سال 2018 در مورد افراد دارای بیماریهای مُزمن ساخته شده است. در این مستند، نت فلیکس متهم است که افراد «تنبل، دیوانه، بیماری‌هراس و یا بیمارنماهایی که سزاوار تحقیرند» را به تصویر می کشد. 

شاکیان پرونده 50 صفحه ای شکایت از نت فلیکس که روز چهارشنبه در لس انجلس تشکیل شد، عبارتند از جیمیسون هیل، پیلار اُلاو، جیل ادل استاین، و بکاه دینراستاین موسوم به چهار مبتلا (Afflicted Four). این افراد ادعا می کنند که «متهمین آنها را فریب داده اند تا در یک برنامه تلویزیونی مستند اغفال کننده که بیماریهای مُزمنشان را مورد سئوال قرار می دهد، شرکت کنند».

در این دادخواست همچنین ادعا شده که مستند فوق «شاکیان را تنبل، دیوانه، بیماری‌هراس، و یا بیمارنما که سزاوار تحقیرند، جلوه داده و به این طریق توسط متهمین پرونده مورد حقارت، ظلم و فریب قرار گرفته اند».

شاکیان ادعا می کنند که تولید کنندگان مستند، آنها را متقاعد کردند که مستند نت فلیکس برای بالا بردن آگاهی عمومی از بیماری های مُزمن «نادر امّا بسیار واقعی» تهیه شده است.

این دادخواست همچنین ادعا می کند که به شاکیان اطمینان داده شده بود که «مبتلا» یک سریال مستند نت فلیکس بر اساس علم و مصاحبه با صاحب نظران این رشته است و زندگی و تلاش «چهار مبتلا» و بیماری هایشان را -- با همدردی -- نشان می دهد.

بجای آن، آنها ادعا می کنند که مستند با «حقه های فریبکارانه و غیراخلاقی، نشان می دهد که بیماری های چهار مبتلا که بوسیله پزشکان حرفه ای با مدرک اثبات شده است، تنها در ذهنشان است». 

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment

© The Independent

بیشتر از فیلم