سیتیزن‌ها مقابل پی‌اس‌جی دست بالا را دارند

امباپه که پس از بازی رفت مقابل سیتی، در جریان مسابقات لیگ فرانسه دچار آسیب‌دیدگی شد، به نظر می‌رسد هنوز از مصدومیت رنج می‌برد

چهره ناراحت امباپه پس از شکست در بازی رفت مقابل منچسترسیتی - Anne-Christine POUJOULAT / AFP

دور برگشت اولین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، امشب برگزار خواهد شد و در اولین مسابقه حساس و نفس‌گیر، تیم فوتبال منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد، پذیرای تیم فوتبال پاریس‌سن‌ژرمن خواهد بود. رقابتی که در بازی رفت، دو بر یک به سود سیتی به پایان رسید و با توجه به گل زده در خانه حریف، آن‌ها  با یک تساوی نیز می‌توانند به مرحله پایانی مسابقات راه یابند؛ کاری که پیش از این سه بار دیگر هم برایش تلاش کرده‌اند اما موفق نشده‌اند.

مطمئنا بیشتر هواداران فوتبال منتظر هنرنمایی سه بازیکن اصلی و تاثیرگذار پی‌اس‌جی یعنی نیمار، امباپه و دی ماریا در این مسابقه هستند تا نتیجه بازی رفت را جبران کنند اما خبر خوب برای سیتیزن‌ها می‌تواند غیبت احتمالی امباپه، مهاجم گلزن پی‌اس‌جی باشد.

امباپه که پس از بازی رفت مقابل سیتی، در جریان مسابقات لیگ فرانسه دچار آسیب‌دیدگی شد، به نظر می‌رسد هنوز از مصدومیت رنج می‌برد و بر اساس تصاویر منتشر شده، او در فرودگاه پاریس لنگ‌لنگان تیم خود را در سفر به منچستر همراهی کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آن‌ها در بازی مقابل لانس نیز بدون امباپه موفق شدند دو بر یک پیروز شوند اما این دیدار، بسیار متفاوت است. تیم پی‌اس‌جی در بازی رفت و در نیمه نخست، نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و نیمار و دی ماریا بازی قابل قبولی را ارائه دادند اما امباپه در آن مسابقه، بازیکن همیشگی نبود و نتوانست کار خاصی انجام دهد.

تیم فوتبال پی‌اس‌جی در مسابقات لیگ قهرمانان نشان داد که در بازی‌های خارج از خانه عملکرد بهتری دارد و در تمامی آن‌ها پیروز شده است. آن‌ها در بازی مقابل بارسلونا و بایرن، این موضوع را به‌خوبی به اثبات رساندند.

با این حال نبود امباپه می‌تواند توان هجومی پاریسی‌ها را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد و به نظر می‌رسد که پوچتینو نیز نگران این موضوع است. به گفته او، قرار است امباپه به تمرینات انفرادی خود ادامه دهد و در صورت امکان با تیم هم تمرین کند و تصمیم‌گیری در مورد بازی نکردن او، هنوز زود است.

از سوی دیگر، گواردیولا و تیمش روزهای بسیار خوبی را سپری می‌کنند؛ قهرمانی در جام اتحادیه انگلستان و قهرمانی لیگ برتر که هفته آینده به دست خواهد آمد. او که در بازی رفت پیروز شده است، با خیالی آسوده‌تر پا به این مسابقه می‌گذارد. آن‌ها حتی با شکست یک بر صفر هم به مرحله فینال خواهند رسید.

خبر خوب برای سیتی بازگشت آگوئرو، مهاجم آرژانتینی و گلزن تیم است که می‌تواند کار را برای تیم پی‌اس‌جی بسیار سخت کند؛ هرچند گواریولا معتقد است که بازی بسیار سختی در پیش خواهند داشت و آن‌ها فقط روی مسائل تیمی خود متمرکز هستند. او می‌گوید برای مهار بازیکنان اصلی تیم مهمان برنامه‌ها دارد و شکی نیست که پاریسی‌ها در بازی رفت و در نیمه نخست، تیم سیتی را زیر‌فشار گذاشته بودند.

وی پیش از این نیز در بارسا با نیمار کار کرده و می‌داند که او چه بازیکن توانمندی است. به گفته پپ، او قادر است در یک دقیقه، نتیجه مسابقه را به راحتی تغییر دهد و مانند بازی رفت در کنار دی ماریا و امباپه، مثلت خطرناکی را تشکیل دهد. وی در خصوص غیبت احتمالی امباپه نیز گفت: «او بازیکن بسیار خوبی است که بودنش در زمین به کیفیت آن مسابقه اضافه می‌کند و من امیدوارم  در این رقابت حضور داشته باشد. ما برای این مسابقه بسیار آماده هستیم و می‌توان گفت تمامی اعضای باشگاه خود را برای چنین بازی مهمی آماده کرده‌اند. بدون شک این یک جنگ است و ما در این مسابقه با تمامی توانمان بازی خواهیم کرد. بی‌تردید ما به دلیل پیروزی در بازی رفت و دیدار برگشت در خانه، شرایط بهتری داریم اما این کافی نیست؛ چرا که تیم مقابل بسیار خطرناک است و مربی و بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد.»

بیشتر از ورزش