شب سخت سیتیزن‌ها مقابل نیمار و امباپه

امباپه، بهترین مهاجم پاریسی‌ها در این مسابقات، امیدوار است تا با گلزنی در این بازی بتواند به تعداد گل‌های خود اضافه کند و عنوان «بهترین بازیکن» مسابقات را به دست آورد

امباپه، نیمار و دی ماریا مثلث هجومی تیم فوتبال پی اس جی - Christof STACHE / AFP

دومین رقابت حساس در مرحله نیمه پایانی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا؛ این بار پاری‌سن‌ژرمن مقابل منچسترسیتی. این دومین بار است که گواردیولا به همراه سیتی به نیمه‌نهایی مسابقات صعود می‌کند و امیدوار است تا در این فصل، طلسم شکسته شود و آن‌ها بتوانند در دیدار پایانی حضور داشته باشند.

 بدون شک سیتیزن‌ها در فصل جاری از رقابت‌های فوتبالی، بسیار درخشان ظاهرشده‌اند. آن‌ها با شکست دادن تاتنهام در دیدار پایانی مسابقات جام اتحادیه انگلستان، اولین قهرمانی در مسابقات این فصل را به دست آورند. این هشتمین قهرمانی سیتی در این سری از رقابت‌ها بود و حالا گواردیولا تنها مربی است که توانسته است در چهار دوره پیاپی به عنوان مربی، قهرمانی این مسابقات را به دست بیاورد.

در لیگ برتر انگلستان نیز به احتمال زیاد قهرمانی نصیب آن‌ها خواهد شد اما شکست دادن پی‌اس‌جی به این آسانی‌ها نخواهد بود و حضور بازیکنان طراز اول دنیا مانند نیمار، امباپه و دی ماریا در این تیم می‌تواند کار را برای هر تیمی سخت کند و حضور حتی یکی از این بازیکنان در ترکیب پی‌اس‌جی هم می‌تواند نتیجه بازی را تغییر دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پی‌اس‌جی با درخشش همین بازیکنان، در رقابت‌های دور قبل، بایرن‌مونیخ، قهرمان دور پیشین رقابت‌ها و در مراحل پیش‌تر بارسلونا را از پیش رو برداشته است و حالا قصد دارد برای دومین سال پیاپی به فینال مسابقات راه یابد؛ بنابراین تردیدی نیست که سیتیزن‌ها در این مسابقه، کار بسیار سختی در پیش خواهند داشت.

امباپه، بهترین مهاجم پاریسی‌ها در این مسابقات، امیدوار است تا با گلزنی در این بازی بتواند به تعداد گل‌های خود اضافه کند و عنوان «بهترین بازیکن» مسابقات را به دست آورد. او در بازی مقابل بارسلونا موفق شد سه گل در یک مسابقه به ثمر برساند و برای خود یک رکورد ثبت کند.

او هم اکنون در این مسابقات هشت گل زده و پشت سر اریک هالند ۱۰ گله، که دیگر دورتموند را در مسابقات همراهی نمی‌کند، قرار گرفته است و شانس این را دارد تا با زدن سه گل در بازی‌های پیش رو، خود را به صدر گلزنان برساند.او در آخرین مسابقه پی‌اس‌جی در لیگ فرانسه مقابل تیم فوتبال متز، دچار آسیب‌دیدگی شد و نگرانی‌های زیادی در خصوص حضور نیافتن وی در مسابقه مقابل سیتی به وجود آمد اما پس از آزمایش‌های انجام شده، مشخص شد که مصدومیت او چندان جدی نیست و او می‌تواند در مسابقه به میدان رود.

بدون شک، حضور پی‌اس‌جی در فینال و قهرمانی در این مسابقات، برای نگه داشتن امباپه و نیمار در پاریس بسیار مهم است؛ در غیر این صورت، خروج آن‌ها در تابستان پیش رو محتمل به نظر می‌رسد. در حال حاضر، او و نیمار از جمله گزینه‌های پیوستن به بارسا و رئال مادرید هستند.

در آن سمت نیز به نظر می‌رسد که گواردیولا در این مسابقه مجبور است از آگوئرو در خط حمله خود استفاده کند تا بتواند از شدت حملات همه‌جانبه پی‌اس‌جی جلوگیری کند و می‌داند که زدن حتی یک گل در زمین حریف چقدر می‌تواند در بازی برگشت مهم باشد.

رقابت دو مربی در این مسابقه نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد. از زمان حضور پوچتینو در تاتنهام، همیشه درگیری‌هایی بین این دو مربی وجود داشت و از همه مهمتر، رویارویی این دو در دیدار یک‌چهارم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۹ بسیار جذاب بود. در آن مسابقه، تاتنهام که مقابل سیتی قرار گرفته بود، موفق شد در مجموع دو دیدار پیروز شود و سیتی را از دور مسابقات کنار زند و حالا گواردیولا بی‌شک برای جبران آن شکست دست به هر کاری خواهد زد. تیم تاتنهام در رقابت‌های آن سال به همراه پوچتینو به فینال مسابقات نیز راه یافت اما در بازی پایانی مغلوب لیورپول شد. 

گواردیولا معتقد است که صرف حضور نیمار، امباپه و حتی دی‌ماریا، برای آن‌ها خطرناک نیست بلکه حضور بازیکنان باکیفیتی مانند وراتی و پارادس در خط میانی می‌تواند برای آن‌ها مشکل‌ساز شود.

کسب حداقل امتیاز برای تیم فوتبال منچسترسیتی در این دیدار، می‌تواند کار آن‌ها در بازی برگشت و صعود به فینال را آسان‌تر کند.

بیشتر از ورزش