درگیری در پایگاه سی‌آی‌ای، مهاجم مسلح دستگیر شد

این مرد که نام او هم اعلام نشده، به یکی از بیمارستان‌های منطقه انتقال یافته اما در مورد شدت جراحات وی خبری منتشر نشده است

فرد مظنون سعی کرد بدون مجوز امنیتی با ماشین خود به محوطه ساختمان‌های سازمان سیا در ویرجینیا وارد شود - Olivier DOULIERY / AFP

در پی کشمکشی که چند ساعت به درازا کشید، نیروهای پلیس فدرال آمریکا به فرد مسلحی که سعی داشت با خودروی خود به مقر سازمان سیا در ایالت ویرجینیا وارد شود، تیراندازی کردند.

بر اساس مصاحبه مقامات نیروی انتظامی با شبکه خبری ان‌بی‌سی، این فرد پس از آن که اسلحه به دست از ماشین خود پیاده شد، هدف گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

فرد مظنون، قبل از این حادثه سعی کرده بود بدون مجوز امنیتی با ماشین خود به محوطه ساختمان‌های سازمان سیا در مک‌لین واقع در ویرجینیا وارد شود که نگهبانان مسلح جلوی در، مانعش شدند.

راننده خودرو برای مذاکره با نگهبانان، ماشین خود را به کنار راه ورودی برد و پس از مدتی، وقتی اسلحه به دست از ماشین پیاده شد، نگهبانان به سوی او تیراندازی کردند.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه گزارش داد این فرد مظنون گفته است بمبی در ماشین دارد اما مسئولان امر، این خبر را تایید نکرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مقامات، این مرد که نام او هم اعلام نشده، به یکی از بیمارستان‌های منطقه انتقال یافته اما در مورد شدت جراحات وی خبری منتشر نشده است.

منابع آگاه به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفته‌اند که این مرد دچار مشکلات روانی است و پیش از این هم چند بار سعی کرده بود به محوطه ساختمان‌های سازمان سیا وارد شود.

پلیس فدرال آمریکا هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «در سانحه‌ای امنیتی در بیرون مقر سازمان اطلاعات مرکزی در مک‌لین واقع در ویرجینیا، فردی اسلحه به دست از خودروی خود بیرون آمد و با ماموران نیروی انتظامی درگیر شد. سوژه، زخمی شد و برای درمان به بیمارستان انتقال یافت. پلیس فدرال آمریکا به تمامی رویدادهای تیراندازی که در آن ماموران ما یا نیروهای ضربت حضور داشته باشند، به دقت رسیدگی می‌کند. فرایند رسیدگی جامع و بی‌طرفانه خواهد بود و با در نظر گرفتن شرایط، تا حد امکان سریع انجام می‌شود.»

پیش‌تر و در همان روز حادثه، سازمان سیا هم اعلام کرده بود که «در حال رسیدگی به رویدادی امنیتی در بیرون محوطه امنیتی و جلوی در اصلی مقر سیا هستیم. امنیت در ساختمان ما همچنان برقرار است و ماموران حفاظت امنیتی، تنها کارکنان سازمان‌اند که مستقیما در حال رسیدگی به این ماجرا هستند.»

© The Independent

بیشتر از جهان