باز کردن قفل گوشی آیفون با داشتن ماسک صورت

برای این کار، باید ساعت «اپل» متصل به سیستم به دست داشت

ماسک، بخشی از چهره را که سامانه تشخیص هویت چهره برای بررسی هویت لازم دارد می پوشاند - Andrea Piacquadio/Pexels

به‌روز‌رسانی جدید آیفون اپل بالاخره به افراد این امکان را می‌دهد تا در حالی که ماسک بر صورت دارند، بدون آن که مجبور شوند رمز عبور خود را وارد کنند، قفل گوشی خود را باز کنند. البته این ویژگی فقط برای آن دسته از افراد کار خواهد کرد که ساعت اپل دارند. زیرا این به‌روزرسانی جدید از این فناوری پوشیدنی یعنی «اپل واچ» استفاده می‌کند تا مطمئن شود که آیفون به سرقت نرفته است. 

این ویژگی جدید در به‌روزرسانی نرم‌افزاری اخیر آیفون و آیپد معرفی شده است. این ویژگی همزمان با به‌روزرسانی  سایر دستگاه‌های اپل، از جمله سیستم عامل‌های ساعت و مک اپل بیرون آمده است. از جمله قابل توجه‌ترین ویژگی‌های جدیدی که در «آی او اس» آمده است، می‌توان به رونمایی از ابزارهای جدید ضدردیابی اشاره کرد و همچنین به طراحی جدید برنامک پادکست، و قابلیت درخواست از دستیار دیجیتال «سیری» برای پخش موسیقی از سایر برنامه‌های پخش موسیقی غیر از «اپل موزیک».

اما شاید یک ویژگی که مشتریان اپل بیش از هر ویژگی دیگری در انتظار آن بودند، قابلیت جدیدی باشد که به دارندگان آیفون این امکان را می‌دهد تا قفل گوشی خود را حتی در حالتی که نتواند چهره مالک خود را تشخیص دهد، به سادگی باز کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ویژگی زمانی فعال می‌شود که آیفون به چهره مالک خود نگاه کند و ببیند که بینی و دهان او با ماسک پوشیده شده است. از آنجایی که ماسک، بخشی از چهره را که سامانه تشخیص هویت چهره برای بررسی هویت لازم دارد می پوشاند، در این صورت بعید است که قفل گوشی باز شود. اما آیفون در چنین حالتی بررسی خواهد کرد که آیا مالک گوشی، «اپل واچ» متصل به سیستم به دست دارد یا نه. اگر اپل واچ قفل نشده و نزدیک به گوشی باشد، سپس این امکان به آیفون داده می‌شود که قفل خود را باز کند.

با انجام چنین کاری، ساعت هوشمند بر روی مچ فرد خواهد لرزید وبا نشان دادن پیامی روی صفحه ساعت به مالک گوشی هوشمند اطلاع می‌دهد که از ساعت هوشمند برای باز کردن قفل گوشی استفاده شده است. این پیام همچنین شامل یک دکمه با علامت قفل است که می‌توان در صورتی که قفل گوشی به اشتباه باز شده باشد، از آن استفاده کرد.

برخی از کاربران و مشتریان پیش از عرضه آیفون ۱۲، اپل را ترغیب می‌کردند که ویژگی حسگر اثر انگشت مدل‌های قدیمی آیفون را مجددا ارائه کند تا افراد بتوانند در حالی که ماسک بر چهره دارند، قفل گوشی خود را باز کنند. اما زمان طولانی (از مرحله تصمیم‌گیری به تولید تا آغاز تولید) این ویژگی جدید، نشان می‌دهد که فرایند تولید این طرح احتمالا حتی پیش از همه‌گیری کرونا و پیش از رایج شدن پوشیدن ماسک، آغاز شده بوده است.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی