قهرمانی بارسلونا در دستان اتلتیکومادرید

آنچه مشخص به نظر می‌رسد، این است که حکم قهرمانی به دست اتلتیکو مشخص خواهد شد و در صورت پیروزی در تمامی مسابقات پیش رو، قهرمانی را از آن خود خواهد کرد

 ناراحتی مسی پس از دریافت گل دوم مقابل گرانادا - LLUIS GENE / AFP

رقابت در صدر جدول مسابقات لالیگای اسپانیا روز به روز سخت‌تر و فشرده‌تر پیگیری می‌شود، چنان که حتی از دست دادن یک امتیاز می‌تواند به از دست دادن قهرمانی یک تیم منجر شود. بارسلونا در آخرین مسابقه خود شانس صدر‌نشینی را به سادگی از دست داد. آبی اناری‌ها که در ورزشگاه نیو کمپ میزبان این مسابقه بودند و به نظر می‌رسید به راحتی می‌توانند در این رقابت به پیروزی برسند و در صدر جدول قرار گیرند، در دقایق پایانی مسابقه را دو بر یک به گرانادا واگذار کردند و حالا دیگر توانایی این را ندارند که خودشان برای قهرمانی تصمیم بگیرند و باید منتظر لغزش اتلتیکو یا رئال مادرید باشند. 

تیم دیگر بالای جدول سویا نیز در کورس قهرمانی با سه تیم دیگر قرار گرفته است که آن‌ها هم از شانس قهرمانی، اگرچه اندک برخوردار هستند. نتایج ضعیف اتلتیکو و اوج‌گیری بارسلونا در هفته‌های اخیر و قهرمانی آن در مسابقات کوپا دل ری، امید رسیدن به قهرمانی در این فصل از رقابت‌ها را برای هواداران و نیز خود بازیکنان این تیم به وجود آورد.

شاید در روزهای ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت، زمانی که بارسا با اتلتیکومادرید صدرنشین روبه‌رو خواهد شد و رئال مادرید نیز باید مقابل سویا قرار بگیرد، سرنوشت قهرمان این رقابت تا حدودی مشخص شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنچه مشخص به نظر می‌رسد، این است که حکم قهرمانی به دست اتلتیکو مشخص خواهد شد و در صورت پیروزی در تمامی مسابقات پیش رو، قهرمانی را از آن خود خواهد کرد و شاید این تنها شانس بارسا برای جلوگیری از این امر باشد. البته نتایج رئال نیز برای آنها بسیار مهم است. خبر بد برای بارسایی‌ها نبودن کومان روی نیمکت در دو بازی آینده این تیم است. او به دلیل اهانت به داور در بازی مقابل گرانادا و اخراج از کنار زمین، دو جلسه از همراهی تیمش محروم شده است. 

شاید ماندن مسی در بارسا نیز به قهرمانی در این مسابقات گره خورده باشد و چنان نتیجه‌ای می‌تواند شرایط ماندن او در این تیم را مهیا کند. مسی برای ماندن در بارسا شروطی را مشخص کرده است که از جزئیات آن اطلاعاتی در دست نیست. البته سخنانی هم مبنی بر بازگشت ژاوی به بارسا نیز شنیده می‌شود و به نظر می‌رسد گفت‌وگوهایی بین او و لاپورتا شکل گرفته است تا در صورت نتیجه نگرفتن بارسا در این فصل و کسب نکردن قهرمانی لالیگا، او جایگزین کومان روی نیمکت بارسا شود و این موضوع شاید یکی از همان شروط مسی برای ماندن در این تیم بزرگ باشد.

اما کومان تاکنون در اکثر بازی‌های مهم و حساس در این فصل رقابت‌ها، از پی اس جی گرفته تا رئال مادرید، شکست خورده است و در این بازی آسان هم که می‌توانست به صدرنشینی و حفظ آن تا قهرمانی تبدیل شود، ناکام مانده است. او خودش اعتقاد دارد که با این بازیکنان، نتایج خوبی را در این فصل از رقابت‌ها به دست آورده است و باید شانس حضور در سال دوم نیز به او داده شود، اما به نظر می‌رسد که فرصت‌های او رو به اتمام است. 

به نظر می‌رسد بارسا باید به دنبال مربی‌ای باشد که شجاعت این را داشته باشد که حتی بازیکنی مانند مسی را به دلیل عملکرد ضعیف تعویض کند. مسی در این مسابقه با آن که تک گل تیمش را در نیمه نخست به ثمر رساند، در اواخر بازی بسیار خسته و ضعیف کار کرد و با آن که که باید تعویض می‌شد، کومان ترجیح داد او را در زمین نگه دارد. او می‌داند که نتیجه‌گیری بارسا و ماندنش در این تیم به مسی بستگی دارد، اما این نکته بیشتر دارد به ضررش تمام می‌شود. 

تیم فوتبال بارسلونا هم‌اکنون با ۷۱ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به رئال، در رده سوم جدول قرار گرفته است و اتلتیکو با ۷۳ امتیاز صدرنشین است. 

بیشتر از ورزش