وقتی کیت میدلتون برای لباس عروسی‌اش اشک ریخت

بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان این عروسی را تماشا کردند

 این هفته دهمین سالگرد ازدواج دوک و دوشس کمبریج است-DAVID JONES / POOL WPA / AFP

شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون هنگام تحصیل در دانشگاه سنت اندروز با هم آشنا شدند و روز ۲۹ آوریل ۲۰۱۱ در کلیسای وست‌مینیستر ابی ازدواج کردند. آخر این هفته دهمین سالگرد ازدواج آن‌ها است.

مراسم عروسی‌ مانند قصه شاه پریان بود، اما بر اساس گزارش‌ها، درز کردن جزییات لباس عروس به رسانه‌‌ها پیش از آن روز بزرگ «اشکش» را در پشت صحنه درآورده بود.

چندین ماه برنامه‌ریزی و تدارکات صرف برگزاری این عروسی شده بود و بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان تماشاگر آن بودند.

لباس عروس کیت را سارا برتون برای نام تجاری الکساندر مک‌کویین طراحی کرده بود و احتیاط زیادی به خرج داده بودند که پیش از مراسم جزییات آن لو نرود.

اما رسانه‌ها از نام طراح این لباس یعنی برتون خبردار شدند و ساندی تایمز در گزارشی نوشت: «به گفته یکی از منابع آگاه صنعت خوش‌پوشی، طراحی این لباس تلفیقی است از نظرات خود میدلتون و دانش عمیق و شناختی که برتون از خوش‌پوشی فاخر دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکنون کیتی نیکول، کارشناس امور دربار، در فیلم مستندی به نام «رازهای خیاطان دربار» که از شبکه تلویزیونی «کانال ۵» پخش شد، ادعا کرده است که کیت از درز کردن آن خبر ناراحت شده بوده است.

نیکول می‌گوید:‌ «کیت خیلی تلاش کرده بود جزییات لباس عروس محرمانه بماند و به همین دلیل در کاخ در پشت صحنه عروسی اشکش درآمد.»

برتون هم‌ تا آنجا که می‌توانست، کوشید تا هنگام رونمایی رسمی لباس در روز عروسی و حضور کیت در کلیسای وست‌مینیستر ابی، هرگونه دخالت خودش در تهیه آن را تکذیب کند و بدان ترتیب، توجه رسانه‌ها را منحرف کند.

این طراح انگلیسی در مراسم عروسی حضور داشت و او را در حالی دیده بودند که درست پیش از ورود عروس به همراه پدرش مایکل میدلتون به کلیسا، لباس او را مرتب می‌کرد.

تور سر کیت را در مدرسه سلطنتی نیدل‌ورک دوخته بودند. لباس عاج‌فیلی‌رنگش دارای دنباله‌ای ۲ متر و ۷۰ سانتی، و بالاتنه ساتن و آستین توری دست‌دوز چنتیلی بود.

در دوخت این لباس، توری سنتی کریک‌مکراس، نمادی «باستانی»، به کار رفته بود که می‌گویند برای عروس خوش‌یمن است.

© The Independent

بیشتر از زندگی