تعطیلات ملی جدید ترکمنستان برای گرامیداشت سگ آلابای

آلابای نوعی از نژاد بومی سگ چوپان و یکی از بزرگترین نژادهای سگ در دنیا است و وزن آن به ۸۰ کیلوگرم می‌رسد

روز یکشنبه گروهی پرتعداد از شهروندان در پایتخت ترکمنستان گردهم آمدند تا این نژا دسگ را گرامی بدارند - Igor SASIN / AFP

ترکمنستان تعطیلات ملی جدیدی را به نژادی بسیار ویژه از سگی در این کشور اختصاص داد.

این تعطیلات ملی برای اولین‌بار روز یکشنبه، ۲۵ آوریل، به افتخار سگ آلابای برگزار شد و در مراسم اهدای جوایزی برای تشویق تکریم این نژاد به عنوان نماد غرور ملی تکریم شد.

قربان‌قلی بردی‌محمدف، رئیس جمهور ترکمنستان، این تعطیلات را در همان روزی قرار داد که ترکمنستان اسب بومی آخال‌تکه را گرامی می‌دارد، اسبی که به خاطر سرعت و استقامتش از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

آلابای نوعی از نژاد بومی سگ چوپان و یکی از بزرگترین نژادهای سگ در دنیا است و وزن آن به ۸۰ کیلوگرم می‌رسد.

سال گذشته (۲۰۲۰) از مجسمه طلایی ۱۵ متری یک سگ آلابای به دست آقای بردی‌محمدی در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان، پرده‌برداری شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز یکشنبه گروهی پرتعداد از شهروندان در پایتخت این کشور گردهم آمدند تا این نژاد سگ را گرامی بدارند و در نمایشی که به مسابقه این سگ‌ها در ظاهر و هوشیاری اختصاص داشت، آنها را تشویق کنند. 

سگ نگهبانی که در خدمت مرزبانی کشور بود برنده نشان شجاعت شد که از طرف قائم مقام نخست‌وزیر سردار بردی‌محمدف، پسر رئیس جمهور، به او اعطا شد.

آقای بردی‌محمدف که از سال ۲۰۰۷ قدرت را در دست دارد عمدتا به عنوان حاکمی خودکامه تلقی می‌شود. به گزارش خانه آزادی، ترکمنستان یکی از محدودترین کشورها در زمینه آزادی است.

بردی‌محمدف گه‌گاه اسب یا توله‌سگی را به رهبران کشورهای متحد ترکمنستان هدیه می‌دهد. در سال ۲۰۱۷ ویدیویی که رفتار خشن او را با توله‌سگی که می‌خواست به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدیه بدهد خبرساز شد.

© The Independent

بیشتر از جهان