جشن ملی در ترکمنستان به احترام نژاد سگ «آلابای»

قربان قلی‌بردی محمدف، سال گذشته به افتخار این نژاد، از یک مجسمه بزرگ این سگ در پایتخت ترکمنستان رونمایی کرد

قربان‌قلی بردی‌محمدف، رئیس‌جمهور ترکمنستان که سگ نژاد «آلابای» را در آغوش گرفته است - Igor SASIN / AFP

 بر اساس گزارش‌های به دست آمده، رهبر ترکمنستان، به افتخار نژاد یک سگ محلی، جشن ملی ترتیب داده است.

قربان‌قلی بردی‌محمدف، رئیس‌جمهور کشور ترکمنستان، برای تجلیل از نژاد سگ «آلابای» که یک نژاد محلی آسیایی از سگ‌‌های چوپان است، دستور داده  تا هر سال، آخرین یکشنبه ماه آوریل را تعطیل رسمی اعلام کنند. بنا به گفته «ترکمنستان دیلی»، جمهوری سابق شوروی نیز این روز را برای تقدیر از نژاد اسب‌های محلی این کشور جشن می‌گرفت.

این کشورِ شش میلیون نفری، به نژاد‌های اسب و سگ و سنت‌های شبانی چند صد ساله خود افتخار می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گزارش اسکای نیوز، تقاضا برای داشتن سگ‌های نگهبان در مصر رو به افزایش است و رئیس‌جمهور ترکمنستان، سال‌ها است که نژاد سگ «آلابای» را مورد تحسین قرار داده است. او کتابی هم در همین راستا منتشر کرده است. وی همچنین در سال ۲۰۱۷، توله سگی از همین نژاد را به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری کشور روسیه هدیه داد.

قربان قلی‌بردی محمدف، سال گذشته به افتخار این نژاد از یک مجسمه بزرگ از این سگ در پایتخت این کشور رونمایی کرد. در سال ۲۰۱۹ هم یک توله سگ از همین گونه را به «دمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه هدیه داد.

«سردار»، پسر رئیس جمهور ترکمنستان و رئیس انجمن بین‌المللی «آلابای» اعلام کرد که در این تعطیلی رسمی، این گونه سگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، برای زیبایی و تناسب اندام، با یگدیگر رقابت می‌کنند.

بیشتر از جهان