کرایه ۲۴ساعته و رایگان کت ‌و ‌شلوار برای جویندگان کار

کت و شلوار را می‌شود آنلاین رزرو کرد و دم در منزل تحویل گرفت

مشتریان پس از استفاده، باید کت و شلوار را به فروشگاه «اچ‌اند‌ام» برگردانند - GREG BAKER / AFP

فروشگاه «اچ‌‌اند‌‌ام»‌ (H&M) برای افرادی که مصاحبه کاری دارند یک سرویس کرایه ۲۴ساعته کت‌و‌شلوار به صورت رایگان به راه انداخته تا به آنان در افزایش اعتماد به نفس و  تاثیرگذاری اولیه‌ ماندگار، کمک کند. 

با طرح «کت‌و‌شلوار/یک/ثانیه‌ای» مشتریان می‌تواند یک دست کت و شلوار سرمه‌ای، پیراهن سفید، کراوات آبی تیره و دستمال قرمز رایگان کرایه کنند.

آنان می‌توانند کت و شلوار را آنلاین رزرو کنند و آن را در یک کیف پارچه‌ای، دم در منزل تحویل بگیرند. آن‌ها پس از استفاده، باید کت و شلوار را به فروشگاه برگردانند تا ترتیب شست‌وشو و خشکشویی آن داده شود. کلیه هزینه‌های ارسال نیز رایگان است.

تاخیر در بازگرداندن ۵۰ پوند هزینه خواهد داشت و این مبلغ، صرف امور خیریه خواهد شد. هرگونه خسارت به لباس به عهده مشتری خواهد بود و باید بهای کامل آن یعنی ۱۱۶.۹۴ پوند را بپردازد. 

این فروشگاه خرده‌فروشی پرطرفدار، با استناد به گزارش‌هایی که ادعا می‌کنند کارفرمایان بالقوه بر اساس اولین برداشت و در عرض تنها یک ثانیه، کاندیدای خود را ارزیابی می‌کنند،  این طرح را «تصمیمی آگاهانه» توصیف کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در فیلم تبلیغاتی کوتاه مارک رومانک، کارگردان معتبر آمریکایی، که قرار است همزمان با اجرای این طرح منتشر شود، چند مرد را می‌بینیم که با «کت‌و‌شلوار/یک/ثانیه‌ای»، برای مصاحبه آماده می‌شوند. پیام صوتی احساسی یک مادر با مضمون تشویقی و حمایتی از این طرح نیز روی فیلم پخش می‌شود.

در صفحه استخدام در وب‌سایت این شرکت هم پنج نکته مهم برای مصاحبه‌شوندگان ذکر شده است؛ از جمله اهمیت سر وقت بودن و آزمودن نرم‌افزار مربوطه پیش از یک مصاحبه آنلاین. در این متن آمده است: «نظر بدهید! هیچ کس از شما انتظار ندارد همه جواب‌ها را داشته باشید اما می‌خواهند نظر شما را در مورد این شغل، شرکت و صنعت بدانند.» 

سارا اسپانار، رئیس بازاریابی و ارتباطات شرکت «اچ‌ اند‌ ام»، می‌گوید: «مصاحبه‌های کاری می‌توانند تجربه‌های اعصاب‌خردکنی باشند اما ما معتقدیم که هیچ چیز نباید مانعتان شود؛ مخصوصا لباسی که می‌پوشید. «کت‌و‌شلوار/یک/ثانیه‌ای» همچون یک اعتماد به نفس حاضر و آماده است. برای این‌ که به دنیا و به خودتان نشان دهید که از پس این کار بر می‌آیید.» 

طرح کت‌و‌شلوار/یک/ثانیه‌ای اکنون در دسترس است و برای سنجش میزان تقاضای مشتریان، در یک دوره آزمایشی اجرا خواهد شد.

تحقیقات برایان سوایدر و همکارانش در کالج تجارت شلر از موسسه فناوری جورجیا، نشان دادند مصاحبه‌شوندگانی که در برخورد اول تاثیر مثبتی روی مصاحبه‌کننده‌ها گذاشته‌اند، نسبت آن‌هایی که تاثیر چندان خوبی به جا نگذاشتند، در مرحله مصاحبه، امتیاز بالاتری دریافت کرده‌اند.

در تحقیق پروفسور تریشیا پریکت و همکارانش در دانشگاه تولدو اوهایو، هم مشخص شد که ناظران متفرقه با دیدن تنها ۲۰ ثانیه‌ اول مصاحبه، تصمیمی را که مصاحبه‌کنندگان باتجربه در مصاحبه‌ای ۲۰ دقیقه‌ای با بررسی میزان تجربه و مهارت‌های شغلی فرد اتخاذ کردند، به درستی پیش‌بینی کردند. 

© The Independent

بیشتر از زندگی