هشدار اولین تراجنسی میلیاردر آمریکا به مسئولان جمهوری‌خواه ایالتی

تنسی یکی از ایالت‌هایی است که در حال بررسی لوایحی ضد حقوق اقلیت‌های جنسی است

تنسی یکی از ایالاتی است که در حال حاضر در حال بررسی لوایح ضد حقوق اقلیت‌های جنسی است - Julie Bennett/Getty Images/AFP

جنیفر پریتزکر، اولین میلیاردر تراجنسی در جهان، به جمهوری‌خواهان حاکم در ایالت تنسی هشدار داده است که در صورت تصویب لوایح ضد تراجنسگرایان، ممکن است کسب‌وکار خود را از این ایالت خارج کند.

خانم پریتزکر که دارایی خالص‌اش ۲ میلیارد دلار است، در یک کنفرانس خبری ویدئویی به میزبانی اتاق بازرگانی ال‌جی‌بی‌تی نشویل اظهار داشت: «به نفع هیچ ایالتی نیست که به عنوان جایی معروف شود که تحمل آدم‌های مختلف را ندارد. این که تنسی می‌خواهد در عدم تساهل و مدارا جایگاه اول را کسب کند، مایه نگرانی است.»

خانم پریتزکر که خانواده‌اش بنیان‌گذار گروه هتل‌ هایت است، سرهنگ دوم بازنشسته ارتش ایالات متحده است. پس از بازنشستگی‌اش در سال ۲۰۰۱، گارد ملی ایلینوی به او درجه افتخاری سرهنگ تمامی داد. وی گفته است که می‌خواهد از ثروت خود برای کمک به سایر تراجنسی‌ها استفاده کند.

تنسی یکی از ایالاتی است که در حال حاضر در حال بررسی لوایح ضد حقوق اقلیت‌های جنسی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش روزنامه هیل، خانم پریتزکر گفت: «به عنوان یک زن تراجنسی، این قوانین غیرضروری و زیان‌بار شخصا مرا هدف گرفته است. از آن جا که من یک زن تاجر هستم، بیشتر نگرانی‌ام تاثیری است که این طرح‌ها بر اعتبار تنسی و در نهایت رفاه اقتصادی مردم این ایالت خواهد داشت، زیرا با وضع این طرح‌ها کسب‌و‌کارها و گردشگران مقصد دیگری را بر خواهند گزید.»

بسیاری از شرکت‌ها تهدید کرده‌اند که در صورت تصویب طرح پیشنهادی توسط جمهوری‌خواهان، از این ایالت خارج خواهند شد. شرکت‌هایی مانند نیسان آمریکای شمالی، آمازون، دل، پایلوت، مارس پت‌کر و گروه موسیقی وارنر نیز گفته‌اند که آنها مخالف این طرح‌ها هستند و در صورت تصویبشان تنسی را ترک خواهند کرد.

جو وولی، مدیر اجرایی اتاق ال‌جی‌بی‌تی نشویل، همچنین گفت جمهوری‌خواهان با طرح این پیشنهاد که کنش‌گران مدنی آن را «لوح نفرت» نام گذاشته‌اند، فعالانه به اقتصاد ایالت آسیب می‌رسانند. 

آقای وولی گفت: «آنها خود را جمهوری‌خواه طرفدار تجارت می‌نامند، اما کسانی که این قانون را تصویب کنند، به اقتصاد ایالت آسیب می‌رسانند.»

در حال حاضر دست‌کم ۱۵ لایحه ضد حقوق اقلیت‌های جنسی در تنسی مطرح است. بیل لی، فرماندار جمهوری‌خواه، پیش از این قانونی را امضا کرد که جوانان ترنس را از حضور در ورزش‌های مدارس منع می‌کند. طرح دیگری خواهان حذف محتوا با موضوع حقوق همجنسگرایان از کتاب‌های درسی مدارس است. هدف طرحی دیگری نیز محدود کردن هورمون‌درمانی برای کودکان زیر سن قانونی است.

آقای وولی گفت: «تنسی در سال جاری رکورد بیشترین طرح‌های ضد حقوق اقلیت‌های جنسی در میان ایالات را کسب کرده است. ما ایالتی هستیم که از سال ۲۰۱۷ بیشترین قوانین را در مخالفت با حقوق اقلیت‌های جنسی داشته‌ایم. همچنین ایالتی هستیم که بیشترین زیان را از این اقدامات خواهیم دید.»

گلاد [سازمان طرفدار حقوق اقلیت‌های جنسی] در توییتی خبر داد که «بیش از ۱۵۰ سازمان و کسب‌وکار در مخالفت با طرح‌های ضد تراجنسی در تنسی نامه سرگشاده‌ای را امضا کرده‌اند. برخی نمایشگاه‌ها رویدادهای خود را در این ایالت لغو کرده‌اند و شرکت‌ها تهدید کرده‌اند که از ایالت خارج خواهند شد. 

خانم پریتزکر در مقاله‌ای که در روزنامه نشویل تنسی‌ین منتشر شد، درباره طرح‌های پیشنهادی نوشت: «به خاطر تراجنسی بودنم، این قوانین خفت‌بار استفاده از دستشویی را در ایالتی که در آن تجارت می‌کنم، از من گرفته است. به عنوان یک زن تاجر که برای تنسی اشتغال‌زایی و درآمدزایی می‌کند، می‌بینم که این قانون ایالت را در مسیر اقتصادی خطرناکی قرار داده است.»

در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، خانم پریتزکر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، حمایت کرد اما پس از اعلام ممنوعیت استخدام تراجنسی‌ها در سال ۲۰۱۷ در دولت، او مخالفت خود را اعلام کرد.

وی نوشت: «فرماندار لی و اکثریت قانون‌گذاران ایالتی فضایی ایجاد می‌کنند که من را مجبور می‌کند به فکر بیرون کشیدن کسب‌وکار خود از این ایالت باشم.»

© The Independent

بیشتر از جهان