۹۵ زخمی در انفجار انتحاری کابل

طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفت

AFP

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در کابل، پایتخت افغانستان، دست کم ۹۵ زخمی برجا گذاشت. طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفته است.

باوجود ادامه مذاکرات طالبان و ایالات‌متحده برای دستیابی به یک توافق تاریخی،ناآرامی‌ها در افغانستان ادامه دارد. در صورتی که توافق بین آمریکا و طالبان نهایی شود، نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج می‌شوند و در مقابل طالبان متعهد می‌شود که این کشور را به پایگاه عملیات نیروهای تندرو تبدیل نکند.

گزارش رویترز حاکی از آن است که خودروی بمب‌گذاری شده صبح امروز در غرب کابل منفجر شد. باتوجه به اینکه این انفجار در ساعت شلوغ صبح رخ داد، ده‌ها نفر زخمی شدند و آماری از تعداد کشته‌های احتمالی منتشر نشده است.

طالبان می‌گوید این انفجار با بمب‌های انتحاری در یک مرکز جذب نیروی کار اتفاق افتاده است. در بیانیه طالبان آمده که تعداد زیادی سرباز و پلیس کشته یا زخمی شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر کشور افغانستان می‌گوید، این بمب زمانی منفجر شد که یک خودرو در مقابل ایست بازرسی پلیس توقف کرد. به گفته وزیر بهداشت افغانستان، مجروحان این انفجار به بیمارستان منتقل شده‌اند و اغلب آنها شهروندان عادی، شامل زنان و کودکان بوده‌اند.

این درحالی است که شب گذشته نیروهای امنیتی در عملیات متعدد در مناطق مختلف در کابل، محل اختفای شبه نظامیان را تخریب کرده بودند.

شاهدان عینی می‌گویند، انفجار به اندازه‌ای قوی بود که شیشه مغازه‌ها تا یک کیلومتر دورتر از محل انفجار فرو ریخته است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: پس از این انفجار صدای شلیک گلوله شنیده شده است. این خبرگزاری فرانسوی با اشاره به سابقه این حمله‌ها در افغانستان می‌نویسد، معمولا نخست یک عامل انتحاری خود را به هدف می‌کوبد و سپس افراد مسلح شروع به تیراندازی می‌کنند.

تنها در ماه جولای هزار و ۵۰۰ غیر نظامی در حمله‌های تروریستی در افغانستان جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش سازمان ملل، این بالاترین نرخ کشته‌های حمله‌های تروریستی در افغانستان در یک ماه، از سال ۲۰۱۷ تا کنون است. از آغاز سال جاری تا کنون نیز ماه جولای، بدترین ماه از نظر تعداد کشته‌ها بوده است.

بیشتر از