خاکسپاری شاهزاده فیلیپ؛ حفظ فاصله شاهزاده ویلیام با هری

به گزارش نشریه مِیل آن ساندی، جدایی میان دو برادر به خواست ویلیام و در پی تلخی‌های اخیر میان آنها ترتیب داده شد

این نخستین بار در طول یک سال گذشته بود که هری و ویلیام در کنار یکدیگر دیده می‌شدند - AFP

روز یکشنبه گزارش شد که به خواست شاهزاده ویلیام فرد دیگری از خاندان سلطنتی میان او و برادرش شاهزاده هری در راهپیمایی تشییع جنازه شاهزاده فیلیپ قرار گرفته بوده است.

تابوت حامل پیکر شاهزاده فیلیپ در اتومبیل لندروی که توسط شخص او طراحی شده بود، از کاخ ویندزور به نمازخانه سینت جورج منتقل شد.

در پشت اتومبیل حامل پیکر شاهزاده فیلیپ اقوام نزدیک او گام بر می‌داشتند اما ملکه در اتومبیل دیگری به همراهی لیدی سوزان هاسی، یکی از ندیمه‌هایش، حرکت می‌کرد.

چهار فرزند دوک ادینبورو به ترتیب سن: شاهزاده چارلز و شاهزاده خانم آن در خط مقدم و شاهزاده اندرو و شاهزاده ادوارد پشت سر آنها قرار داشتند.

در ردیف سوم، نوه‌های دوک، ویلیام و هری و در میان این دو پیتر فیلیپس، پسر شاهزاده خانم آن، گام بر می‌داشت.

به گزارش نشریه مِیل آن ساندی، جدایی میان دو برادر به خواست ویلیام و در پی تلخی‌های اخیر میان آنها ترتیب داده شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاخ باکینگهام پیرامون شایعات مرتبط با مراسم تشییع جنازه واکنش نشان نداده است اما فرض بر آن است که ملکه انگلستان تمامی جزئیات مراسم دقیق تشییع جنازه را تایید کرده بود.

داخل نمازخانه نیز ویلیام و هری در ردیف‌های مقابل یکدیگر نشستند.

هری و ویلیام هنگام خروج از کلیسا با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردند اما گفته می‌شود چند تن از اعضای خاندان سلطنتی حضور هری را نادیده گرفتند.

این نخستین بار در طول یک سال گذشته بود که هری و ویلیام در کنار یکدیگر دیده می‌شدند.

شایعات مربوط به تلخی روابط در خاندان سلطنتی با مصاحبه جنجالی هری و همسرش، مگان مارکل، با اپرا وینفری، مجری برنامه‌های تلویزیونی آمریکا تشدید شد.

در جریان این مصاحبه هری گفت که خاندان سلطنتی او را از نظر مالی در انزوا قرار داده و افزود که یکی از اعضای خانواده که از گفتن نامش خودداری کرد، در مورد رنگ پوست کودک آینده آنها اظهار نگرانی کرده بود.

در آن هنگام، کاخ باکینگهام اعلام کرد که اعضای خاندان سلطنتی «از بابت این‌که چند سال گذشته برای هری و مگان چالش‌برانگیز بوده، اظهار تاسف کردند».

در بیانیه کاخ باکینگهام آمده بود: «مسائل مطرح شده به ویژه آنچه با نژاد مرتبط بوده، نگران‌کننده است. هرچند روایات در این مورد متفاوت است اما خاندان سلطنتی با آنها با جدیت برخورد کرده و این موارد را بررسی خواهند کرد.» 

© The Independent

بیشتر از زندگی