رئیس بارسا پس از قهرمانی در جام کوپا دل ری: مسی ماندنی است

بهترین گلزن و پرافتخارترین بازیکن تاریخ بارسا، تنها دو ماه از قراردادش باقی مانده است

لیونل مسی، بازیکن شماره ده تیم بارسلونا- Handout via REUTERS

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، گفت مطمئن است که انتخاب لیونل مسی، ماندن در بارسا خواهد بود. بازیکن آرژانتینی شنبه در فینال جام کوپا دل ری در یکی از بازی‌های درخشانش، چهار بر هیچ در مقابل آتلتیکو بیلبائو برنده شد.

اواسط نیمه دوم، پس از آن که ضربات آنتوان گریزمان و فرنکی دیونگ، کاتالان‌ها را پیش انداخته بود، مسی روی حرکتی فردی گلی استثنایی به ثمر رساند.

مسی بعد با یک گل دیگر بازی فوق‌العاده خود را تکمیل کرد و هفتمین بار در کارنامه فوتبال خود، جام را بالای سر بود. این اولین قهرمانی او در مقام کاپیتان بارسا از ۲۰۱۸ به این سو بود.

بهترین گلزن و پرافتخارترین بازیکن تاریخ بارسا، تنها دو ماه از قراردادش باقی مانده است. سال گذشته پس از بروز اختلافی بین مسی و یوسپ ماریا بارتومیو، رئیس سابق باشگاه، مسی می‌خواست از بارسا برود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما لاپورتا که در زمان اولین درخشش مسی در بارسا، مدیر آن باشگاه بود و ماه گذشته هم دوباره به آن سمت برگزیده شد، گفت مطمئن است که کاپیتانش در تیمی که از سیزده سالگی در آن بازی کرده است، خواهد ماند.

لاپورتا به خبرنگاران گفت: «لیونل بهترین بازیکن دنیاست و پیوند خیلی محکمی با باشگاه دارد. ایمان دارم که می‌خواهد بماند و هر کاری بتوانیم، می‌کنیم که بماند.»

«مسی حالا می‌بیند که از حمایت تیمی نیرومند برخوردار است که زیبا فوتبال بازی می‌کند.»

مسی در باره آینده‌اش حرفی نزد، اما تیمش را تحسین کرد که بعد از شروعی بد در آغاز فصل، وارد کورس سه جانبه با آتلتیکو مادرید صدرنشین و رئال مادرید شد و سرانجام کوپا دل ری را به خانه برد.

مسی گفت: «نیم فصل اول دست و پا می‌زدیم و از روی سادگی امتیازهای زیادی از دست دادیم، ولی وقتی قویتر شدیم شروع کردیم به بهتر بازی کردن، و به مبارزه برگشتیم.»

رونالد کومان، مربی بارسلونا، مسی را ستود و نیز دیونگ، بازیکن میانی هلندی بارسا، را که دو پاس گل داد و یک گل هم خودش زد، تحسین کرد.

«لیو سال‌ها وقت صرف کرده که ثابت کند بهترین بازیکن دنیاست، و امروز هم خیلی موثر بود، هرچند باید کار فرنکی و بقیه تیم را هم تحسین کنیم.»

«امشب در سطحی فوق‌العاده بازی کردیم و سزاوار بردن این جام بودیم.»

© Reuters

بیشتر از ورزش