الکسی ناوالنی با خطر مرگ روبرو است

آقای ناوالنی قریب سه هفته است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد

الکسی ناوالنی، مهمترین مخالف ولادیمیر پوتین- Dimitar DILKOFF / AFP

الکسی ناوالنی، مهمترین مخالف ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، با خطر مرگ روبرو است. پزشک‌های آقای ناوالنی اعلام کردند که اگر به وضعیت او رسیدگی نشود احتمال دارد «ظرف چند روز آینده بمیرد.»گفته این پزشکان بر اساس نتایج تست خون آقای ناوالنی است که نشان می‌دهد او در خطر ایست قلبی یا از کار افتادن کلیه‌هایش روبرو است.

یاروسلاو آشیخمین، پزشک ناوالنی، روز شنبه اعلام کرد که نتایج آزمایش‌های پزشکی آقای ناوالنی نشان از افزایش شدید میزان پتاسیم در بدن او دارد که می‌تواند منجر به «ایست قلبی» شود. این آزمایش‌ها هم‌چنین از افزایش میزان کرتانین در بدن او خبر داده است که نشان از ناکارآمدی کلیه‌های ناوالنی دارد.

آقای آشیخمین در مطلبی در فیس‌بوک نوشت: «بیمار ما می‌تواند در هر لحظه جان بسپارد.»

آناستازیا واسیلیوا، رئیس «ائتلاف پزشکان» که مورد حمایت آقای ناوالنی است، در توئیتر خواهان اقدام فوری در این مورد شد.

آقای ناوالنیِ ۴۴ ساله در سومین هفته از اعتصاب غذای خود به سر می‌برد.

پزشکان آقای ناوالنی اجازه دیدار از او در زندان را نداشته‌اند. این از جمله مواردی است که ناوالنی در اعتراض به آن دست به اعتصاب غذا زده است. او مدت‌ها است از درد شدید کمر و بی‌حسی در پاهایش رنج می‌برد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ناوالنی روز جمعه گفت مقامات زندان او را تهدید کرده‌اند که اگر به اعتصاب غذایش خاتمه ندهد او را در تنگ‌پوش (تنگ‌پوش لباسی است که بر تن مجرمان و بیماران روانی خطرناک می‌کنند و دست‌های آنان را با آستین مخصوص آن از پشت می‌بندند) قرار می‌دهند و به او به زور غذا می‌دهند.

اداره زندان‌های روسیه مدعی است که آقای ناوالنی از خدمات کامل درمانی برخوردار است.

آقای ناوالنی سال گذشته با مسمومیتی مواجه شد که خود او و بسیاری از کارشناسان سیاسی این کار را اقدام دولت روسیه دانسته بودند. او پس از پنج ماه درمان در آلمان در تاریخ ۱۷ ژانویه به روسیه بازگشت و به محض ورود به کشور دستگیر شد.

مسموم شدن آقای ناوالنی توسط چندین آزمایشگاه در اروپا تایید شده است اما دولت روسیه منکر هرگونه نقش داشتن در آن است و مقامات این دولت حتی ماجرای مسموم شدن ناوالنی را زیر سوال برده‌اند.

مقامات قضایی روسیه، ناوالنی را به دو سال و نیم زندان محکوم کرده‌اند. بنیان این محکومیت این است که سفر ناوالنی به آلمان و اقامت پنج ماهه‌اش در آن کشور مغایر با حکم آزادی مشروط او در یک پرونده مربوط به جعل مالی است. آقای ناوالنی آن پرونده را نیز بی‌بنیان و سیاسی می‌داند.