حمله به یک کشتی تجاری اسرائیل در نزدیکی امارات

العربیه: این کشتی مورد هدف یک «موشک ایرانی» قرار گرفته است

ایران و اسرائیل در ماه‌های اخیر بارها یکدیگر را به حمله و خرابکاری در کشتی‌های تجاری خود در آب‌های منطقه متهم کرده‌اند-MARINETRAFFICE.COM

دو رسانه خبری طرفدار ایران مستقر در لبنان روز سه‌شنبه در توییتر اعلام کردند یک کشتی تجاری متعلق به یک شرکت اسرائیلی در نزدیکی بندر فجره امارات متحده عربی هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک شبکه خبری تلویزیونی عمده اسرائیل گفته است که حمله تلفات جانی نداشته و بدون نام بردن از فرد خاصی، از قول مقام‌های اسرائیلی، ایران را مورد سرزنش قرار داد‌ه است.

خبرگزاری العربیه سعودی نیز از قول یکی از خبرنگاران خود گزارش داده است که کشتی مذکور هدف یک «موشک ایرانی» قرار گرفته است.

این خبر دو روز پس از خرابکاری در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم نظنز در ایران، که مسئولان جمهوری اسلامی آن را «تروریسم هسته‌ای» خوانده و انگشت اتهام را متوجه اسرائیل کرده‌اند، منتشر می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری یونیوز در لبنان و کانال تلویزیونی المیادین، که هر دو از جمله رسانه‌های حامی جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند، خبر حمله امروز به کشتی اسرائیلی را از قول منابع آگاه گزارش کرده‌اند.

المیادین نام کشتی را «هایپریون» اعلام کرده و یونیوز گفته است کشتی حامل خودرو بوده و حدود ۴۸ ساعت پیش از وقوع حمله، در بندر میناء الأحمدی در کویت بوده است.

داده‌های سایت «رفینیتیو» که تردد کشتی ها رصد و ثبت می کند، نشان می دهد یک کشتی باری خودروبر به نام «هایپریون ری» با پرچم باهاما ، در همان زمان کویت را به مقصد فجیره ترک کرده است.

ایران و اسرائیل در ماه‌های اخیر بارها یکدیگر را به حمله و خرابکاری در کشتی‌های تجاری خود در آب‌های منطقه متهم کرده‌اند.

ایران موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و اسرائیل نیز فعالیت‌های هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای ایران، به ویژه حضور نظامی ایران در سوریه و نزدیک مرزهای خود را یک تهدید عمده امنیتی قلمداد می‌کند.