چین، رابطه جنسی میان معلم و شاگرد را ممنوع می‌کند

قانون جدید برای محافظت از کودکان زیر ۱۴ سال در نظر گرفته شده است

«معمولا آموزگاری (که متهم به آزار جنسی است) به جای مجازات شدن به آموزشگاه دیگری منتقل می‌شود.»-PETER PARKS / AFP

دولت چین درنظر دارد به منظور حفاظت از شاگردان مدارس، قانونی درباره منع برقراری روابط نزدیک میان آموزگار و کودکان مقطع دبستان و راهنمایی، وضع کند.  

به گزارش نشریه «ساوت چاینا مورنینگ پست» (اس‌سی‌ام‌پی)، در پیش‌نویس این قانون جزئيات رفتارهای ممنوع آموزگار با دانش‌آموز و نیز موارد دیگری برای محفاظت از کودکان زیر ۱۴ سال در نظر گرفته شده است. 

این قانون، سایر آزار و اذیت‌ها از جمله وارد آوردن لطمات جسمی و روانی به کودکان را نیز شامل می‌شود. در پیش‌نویس این لایحه، جرائمی از جمله مزاحمت جنسی از طریق اشاره‌های جنسی یا لمس عمدی برخی اندام‌های بدن، شوخی‌های جنسی، اظهارات جنسی یا نشان دادن تصاویر و ویدیوهای هرزه نگارانه، هم گنجانده شده است.

این لایحه همچنین مدارس را ملزم می‌کند که در خوابگاه‌ها دوربین‌های نظارتی کار بگذارند و مکانیزم‌هایی برای جلوگیری و گزارش موارد آزارجنسی در نظر بگیرند. مجازات تخطی از این قوانین، یک تا سه سال حبس و تعلیق از کار خواهد بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشریه اس‌سی‌ام‌پی، به نقل از شیونگ بینگ‌کی، مدیر موسسه پژوهش‌های آموزشی قرن ۲۱ چین می‌گوید: «معمولا آموزگاری (که متهم به آزار جنسی است) به جای مجازات شدن به آموزشگاه دیگری منتقل می‌شود. با اعمال ممنوعیت دیدارهای دوستانه میان آموزگار و دانش‌آموز (خارج از مدرسه)، در آینده این معضل ناپسند به آرامی از میان برداشته خواهد شد زیرا در درجه نخست، چنین دیدارهایی اشتباه است.»

آقای شیونگ گفت که برخی از آموزگارانی که به آزار جنسی متهم شده‌اند مدعی هستند که (این لایحه) غیرمنصفانه است زیرا تمایل به برقراری رابطه، دوجانبه بوده است.

برخی نیز با ممنوعیت دیدارهای دوستانه میان آموزگار و دانش‌آموز مخالفت کرده‌اند و می‌گویند سر یک قرار عاشقانه رفتن، حق شخصی هر فرد است.

آقای شیونگ اما می‌گوید: «آن‌ها درک نمی‌کنند که یک آموزگار می‌تواند از قدرت جایگاهش برای مجبور کردن شاگرد به دیدار خصوصی داشتن با او استفاده کند. اگر آموزگاری با دانش‌آموزش قرار عاشقانه داشته باشد، به او ارفاق هم خواهد کرد که برای دیگر دانش‌آموزان غیرمنصفانه است. بنابراین، ممنوعیت دیدار خصوصی میان آموزگار و دانش‌آموز، اساسا برای پرهیز از این گونه دادوستدها است.» 

او از مقامات مسئول خواست دانشگاه‌ها را نیز مشمول این قانون بکنند.

© The Independent

بیشتر از جهان