جنر می‌خواهد اولین فرماندار تراجنسی جمهوری‌خواه کالیفرنیا شود

مدیر کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ به کیتلین جنر برای انتخابات فرمانداری کالیفرنیا کمک می‌کند

قصد جنر برای شرکت در انتخابات در گرماگرم انتقادات از گوین نیومن، فرماندار کنونی کالیفرنیا، در ارتباط با برخورد او با بحران کووید، مطرح شده است - GREGG DEGUIRE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

گفته می‌شود برَد پارسکِیل، مدیر سابق کارزارانتخاباتی دونالد ترامپ برای «برقراری تماس با بالاترین استعداد در کشور» به کیتلین جِنر که مایل به شرکت در رقابت برای سمت فرمانداری ایالت کالیفرنیاست، دست یاری داده است. 

گزارش شده که پارسکیل که از سال ۲۰۱۷ با این قهرمان المپیک و ستاره برنامه «کیپینگ آپ ویت دِ کارداشیانز» دوست بوده، از تلاش «بسیار جدی» خانم جنر برای دستیابی به سمت فرمانداری این ایالت حمایت کامل می‌کند.

پارسکیل پیش از این تنها به یک سیاستمدار دیگر کمک کرده بود: رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ. او در سال ۲۰۱۶ به کارزار انتخاباتی ترامپ پیوست، اما در جریان انتخابات سال ۲۰۲۰ پس از شکست در گردآوری جمعیت در رویدادهای انتخاباتی و افت محبوبیت آقای ترامپ در نظرخواهی‌ها از سمت خود اخراج شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این میان منابع نزدیک به خانم جنر به رسانه‌ها گفته‌اند که او به عنوان یک جمهوری‌خواه در مورد شرکت در انتخابات گزینش فرماندار کالیفرنیا «بسیار بسیار جدی است».

قصد جنر برای شرکت در انتخابات در گرماگرم انتقادات از گوین نیومن، فرماندار کنونی کالیفرنیا، در ارتباط با برخورد او با بحران کووید، مطرح شده است. نشریه «ال‌ جی بی تی کیو نِیشِن» می‌گوید جنر پس از ریچارد گرِنِل، دومین «ال جی بی تی کیو پلاس» است که درصورت انصراف آقای گرنل، شرکت در انتخابات فرمانداری را مدنظر قرار می‌دهد.

پیشتر گزارش شده بود که کیتلین جنر با چند مشاور سیاسی در مورد امکانات پیروزی در انتخابات فرمانداری گفت‌وگو کرده است. تارنمای «اکسیو» پیشتر گزارش داده بود که او از یکی از سازماندهان کارزارهای «ماگا»ی دونالد ترامپ کمک گرفته بود. این دو ابتدا از طریق «صندوق اتحاد آمریکایی» با یکدیگر ملاقات کردند که یک نهاد غیرانتفاعی برای مسائل مربوط به حقوق «ال جی بی تی کیو پلاس» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جامعه تراجنسیتی در زمینه و اعتقاداتشان گونه‌گون هستند اما ما قاطعانه با سیاست‌های حزب جمهوری‌خواه که بارها نشان داده ما را شایسته حقوق بشر نمی‌داند، مخالفیم.

کیتلین جنر ممکن است تراجنسیتی باشد اما به هیچ‌وجه نماینده ما نیست.

 - شارلوت کلایمر (@سی ام کلایمر) ۶ام آوریل ۲۰۲۱

پارسکیل از هنگام اخراج از کارزار دونالد ترامپ روی ایجاد سکویی به نام «کمپین نیوکلیِس» برای مدیریت کارزارهای سیاسی تمرکز کرده است. تارنمای آن همچنین می‌گوید این سکو علیه «فرهنگ ترد (از جامعه)» مبارزه می‌کند. 

کیتلین جنر همچنین در سال ۲۰۱۷ گفت که شرکت در انتخابات سنا را برای ایالت کالیفرنیا مد نظر دارد اما هرگز آن را عملی نکرد.

در مورد داستان اکسیوس پیرامون احتمال شرکت کیتلین جنر در انتخابات فرمانداری،  برد پارسکیل که سال‌هاست جنر را می‌شناسد به او برای تشکیل تیم مشاوره می‌دهد. پارسکیل مدیر ستاد انتخاباتی جنر نیست اما برای انتخاب اعضای تیم او را راهنمایی می‌کند.

-ماجی هابرمن (@ماجی ان وای تی) ۷ام آوریل ۲۰۲۱

منتقدان در واکنش به این خبر می‌گویند نه شاخه راستگرای حزب جمهوری‌خواه و نه شخص جنر نماینده حقوق اعضای جامعه «ال جی بی تی کیو پلاس» نیستند. 

شارلوت کلایمر، رئیس ارتباطات و فعال اجتماعی در نهاد موسوم به «گزینه کاتولیک‌ها»، (کاتولیکز فور چویس) در توییتی نوشت: «جامعه تراجنسیتی در زمینه و اعتقاداتشان گونه‌گون هستند اما ما قاطعانه با سیاست‌های حزب جمهوری‌خواه که بارها نشان داده ما را شایسته حقوق بشر نمی‌داند، مخالفیم».

او افزود: «کیتلین جنر ممکن است تراجنسیتی باشد اما به هیچ وجه نماینده ما نیست».

© The Independent

بیشتر از جهان