بستری روزانه یک‌هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تهران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران شهربندان را تنها راه‌حل مقابله با همه‌گیری در این شهر می‌داند

به گفته مقام‌های بهداشت و درمان ایران با اشاره به شیب تند افزایش بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها در موج چهارم این همه‌گیری، می‌گویند در سه روز گذشته روزانه بیش از یک‌هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تهران بستری شده‌اند و برای نخستین‌بار مجموع مبتلایان بستری‌شده در این استان، از مرز پنج‌هزار نفر گذشته است.  

نادر توکلی، معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران، روز پنجشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، گفت که در سه روز اخیر، روزانه بیش از یک‌هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تهران بستری شده اند و این روند ادامه دارد.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران، نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که برای نخستین‌بار در طول هفته‌های اخیر، مجموع بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان تهران بستری شده‌اند، از مرز  پنج‌هزار نفر گذشته است که بیش از یک‌هزار نفر آن‌ها در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شده‌اند.

به معاون زالی، در حال حاضر پنج‌هزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تهران بستری شده‌اند که با ادامه این روند، در چند روز آینده ظرفیت‌های بیمارستانی تکمیل می‌شود.

توکلی تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال در استان تهران را ۲۰هزار تخت اعلام کرد و گفت امکان اختصاص حداکثر ۱۰هزار تخت به بیماران مبتلا به کرونا در این استان وجود دارد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرشاد علامه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، نیز روز پنحشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا از توقف عمل‌های جراحی غیراورژانسی به‌دلیل شیب تند افزایش بیماران مبتلا به کرونا و اختصاص تخت‌های بخش‌های دیگر به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ خبر داد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران در سخنان خود، به چرخش شدید ویروس در سراسر تهران و آلودگی تمامی مناطق ۲۰گانه تهران اشاره کرد و گفت: «از نظر جغرافیایی به یک آلودگی همگن در تهران رسیدیم که جای نگرانی دارد.» 

او که روز چهارشنبه نیز شهربندان و تعطیلی شهر تهران را تنها راه‌حل مقابله با گسترش همه‌گیری عنوان کرده بود، با تأکید دوباره بر این موضوع به‌عنوان «یک راهکار موقت»، افزود: «البته در کنار آن باید به سرعت فرایند واکسیناسیون گروه‌های پر خطر و جامعه پزشکی صورت گیرد.»

پس از پایان تعطیلات نوروزی، وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که شیوع همه‌گیری شدت گرفته و موج چهارم کرونا آغاز شده است. در نقشه جدید رنگ‌بندی شهرهای ایران براساس میزان شیوع کرونا، همه مراکز استان‌ها و کلان‌شهرها در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) قرار گرفته‌اند.

در روزهای گذشته درخواست‌هایی برای قرنطینه ۱۰ روزه تهران مطرح شده بود. روز چهارشنبه نیز اعلام شد که وزارت بهداشت ایران با انتشار اطلاعیه‌ای، خواستار تعطیلی دوهفته‌ای در سراسر ایران شد. 

اما علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، ساعتی پس از آن، صدور اطلاعیه مبنی‌بر تعطیلی دو هفته‌ای را تکذیب کرد و از پیشنهاد مکتوب وزیر بهداشت در روزهای گذشته به ستاد ملی مقابله با کرونا برای «تعطیلی دوهفته‌ای برخی مناطق با وضعیت قرمز در کشور» خبر داد.

ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز به درخواست‌های وزارت بهداشت برای شهربندان تهران و دیگر مناطق با وضعیت قرمز پاسخی نداده است.