پروازها میان ترکیه و ایران ادامه می‌یابد

سازمان هواپیمایی کشور گفت که ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای برای لغو پروازهای ایران و ترکیه نداشته است

در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰ پرواز میان چهار فرودگاه در ایران با دو فرودگاه استانبول و آنکارا در ترکیه انجام می‌شود-OZAN KOSE / AFP

حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت که خط هوایی میان ترکیه و ایران همچنان به صورت عادی باز است چراکه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای برای اعمال محدودیت یا توقف پروازها نداشته است.

ذیبخش گفت که توقف پروازها میان ترکیه و ایران تنها در صورتی انجام خواهد شد که ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای در این زمینه داشته باشد و به سازمان هواپیمایی ابلاغ کند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران روز ۱۱ فروردین در نامه‌ای خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور از او خواست تا به دلیل شرایط بحرانی کرونا و وقوع موج جدید شیوع کرونا، ترددهای هوایی و زمینی «به» و «از» ترکیه لغو شود.

درخواست وزیر بهداشت به صورت موقت و تنها برای مدت زمان یک هفته بود. در این نامه همچنین بازگشت شهروندان ایرانی از ترکیه منوط به در دست داشتن تست پی‌سی‌آر منفی شده بود.

هم‌اکنون پرواز میان ایران با ۳۳ کشور براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا متوقف شده است. عراق، برزیل، آفریقای جنوبی و انگلیس کشورهایی هستند که دست‌کم تا روز ۱۱ اردیبهشت پرواز عادی با ایران ندارند.

در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰ پرواز میان چهار فرودگاه در ایران با دو فرودگاه استانبول و آنکارا در ترکیه انجام می‌شود.