بایرن بدون لواندوفسکی به مصاف پی‌اس‌جی خواهد رفت

پزشکان گفته‌اند که لواندوفسکی حدود یک ماه از میدان‌ها دور خواهد بود

لواندوفسکی مهاجم تیم ملی فوتبال لهستان و باشگاه بایرن مونیخ آلمان - Peter Kohalmi / AFP

بازی‌های ملی و مسابقات رسمی همچون رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، علاوه بر جذابیت‌های خاص خود، مشکلات زیادی هم برای بازیکنان به همراه دارند. تیم فوتبال لهستان که از وجود روبرت لواندوفسکی، یکی از گلزنان برتر اروپا، بهره‌مند ‌است نیز از این مشکلات بی‌نصیب نبوده و در جریان بازی با آندورا که به برتری سه بر صفر آن‌ها انجامید، با مصدومیت این مهاجم طراز اول مواجه شده است.

لوا که در این بازی دو گل به ثمر رسانده بود، در اواسط نیمه دوم دچار آسیب‌دیدگی شد و زمین مسابقه را ترک کرد. مصدومیت او در ابتدا چندان جدی به نظر نمی‌رسید و احتمال می‌رفت‌ او بتواند در بازی روز چهارشنبه مقابل انگلستان، به میدان رود. پائولو سوسا، سرمربی تیم فوتبال لهستان، نیز در مصاحبه مطبوعاتی بعد از بازی نسبت به این موضوع که مصدومیت او شدید نیست، بسیار خوش‌بین بود؛ هرچند گفت که باید منتظر آزمایش‌های بیشتر ماند تا میزان مصدومیت او مشخص شود.

اما بعدتر مشخص شد که او دچار کشیدگی لیگامنت زانو شده و بازی حساس و مهم مقابل تیم ملی انگلستان در مقدماتی جام جهانی را از دست داده است. وی برای بازگشت به میدان‌ به استراحتی ۱۰ روزه نیاز دارد و تیم ملی فوتبال لهستان باید بدون مهاجم اصلی خود، در ورزشگاه ومبلی لندن مقابل سه شیرها به میدان رود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از مشخص شدن این موضوع، لوا بلافاصله راهی مونیخ شد تا خود را هرچه سریعتر در اختیار کادر پزشکی تیم فوتبال بایرن مونیخ قرار دهد و برای مسابقات مهمی که این تیم پیش رو دارد، آماده شود. پس از بازگشت به آلمان، او مورد آزمایش‌های جدید قرار گرفت و مشخص شد که میزان مصدومیت وی از چیزی که گفته ‌شده، بیشتر است.

بنا بر اخبار رسیده، مصدومیت لواندوفسکی به‌گونه‌ای است که نه تنها بازی مقابل لایپزیش در لیگ داخلی آلمان بلکه دو بازی مهم مقابل پاری‌سن ژرمن در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را هم از دست خواهد داد و این می‌تواند بزرگترین شوک به تیم بایرن و هواداران متعصب این تیم آلمانی باشد.

پزشکان گفته‌اند که لواندوفسکی حدود یک ماه از میدان‌ها دور خواهد بود. این می‌تواند بدترین اتفاق ممکن در این زمان برای تیم فوتبال بایرن باشد. غیبت او در این یک ماه، با توجه به فاصله کم تیم بایرن در بوندس‌لیگا با دیگر رقبا، ممکن است برای آن‌ها به قیمت از دست دادن صدر جدول تمام شود.

بایرن در رقابت مقابل پی‌اس‌جی یک مسابقه به نوعی انتقامی در پیش دارد چرا که آن‌ها در سال گذشته موفق شدند در بازی پایانی، تیم فوتبال پاری‌سن ژرمن را شکست دهند و به مقام قهرمانی در اروپا برسند و شاید غیبت لواندوفسکی در این مسابقه برای بایرنی‌ها گران تمام شود و به حذف زودهنگام آن‌ها از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بینجامد.

 لواندوفسکی هم اکنون با ۳۵ گل زده در سال جاری، در صدر فهرست گلزنان برتر اروپا و شانس اول برای تصاحب کفش طلا، است.

بیشتر از ورزش