مرگ ثروتمندترین شهروند جمهوری چک در حادثه سقوط بالگرد

نشریه فوربز ثروت پتر کلنر را حدود ۱۷.۵ میلیارد دلار تخمین زده بود

کلنر در سفری تفریحی برای اسکی به آلاسکای آمریکا رفته بود و در اقامتگاهی لوکس سکونت داشت- تصویر از رسانه‌های اجتماعی

پتر کلنر، میلیاردری که ثروتمندترین فرد اهل جمهوری چک شناخته می‌شود، در حادثه سقوط بالگرد در آلاسکا کشته شد.

گروه مالی پی‌پی‌اف (PPF) که متعلق به اوست، روز دوشنبه، نهم فروردین‌ماه، پس از سقوط یک بالگرد در نزدیکی یخچال طبیعی کنیک در ایالت آلاسکای آمریکا، اعلام کرد پتر کلنر درمیان پنج نفری بوده است که در این حادثه جان باخته‌اند؛ چهار نفر دیگر، یکی خلبان بالگرد، دو راهنمای اقامتگاه و یک مهمان دیگر اهل چک بوده‌اند. 

حادثه سقوط بالگرد شنبه‌شب اتفاق افتاد و تحقیقات درباره علت آن در جریان است. نفر ششمی هم در آن بالگرد بوده است که از حادثه جان به‌در برده، اما با جراحات جدی در بیمارستان بستری است.

کلنر در سفری تفریحی برای اسکی به آن منطقه رفته بود و در اقامتگاهی لوکس به‌نام Tordrillo Mountain Lodge سکونت داشت؛ مهمانان این اقامتگاه معمولا برای رسیدن به تپه‌ها و کوه‌های دورتر به‌منظور اسکی یا اسنوبورد، از بالگرد استفاده می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پتر کلنر ۵۶ساله یکی از تاجران برجسته در دوران پساکمونیسم جمهوری چک بود که نشریه فوربز ثروتش را در حدود ۱۷.۵ میلیارد دلار تخمین زده و او را در فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار داده بود.

کلنر با تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری پی‌پی‌اف در دهه ۱۹۹۰ وارد عرصه تجارت شد و به‌تدریج دامنه فعالیت خود را به حوزه‌های مالی، مخابرات، ساخت‌وساز، رسانه و زیست‌فناوری گسترش داد. بیشتر فعالیت‌های این شرکت در اروپا، آسیا و ایالات متحده آمریکا بود و ارزش آن در اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۴۴ میلیارد یورو برآورد شده بود.

آندری بابیش، نخست‌وزیر جمهوری چک، مرگ او را به خانواده‌اش تسلیت گفت و در حساب توییتر خود، آن حادثه را یک «تراژدی باورنکردنی» عنوان کرد.   

بیشتر از جهان