توقف پرتغال و بلژیک در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

بی‌شک تیم فوتبال پرتغال یک از بهترین تیم‌ها در این رقابت‌ها است چرا که آن‌ها بازیکنان ارزشمندی در اختیار دارند که هر کدام برای بزرگترین تیم‌های دنیا بازی می‌کنند

رونالدو کاپیتان و مهاجم تیم ملی پرتغال - pedja milosavljevic / AFP

با توجه به همه‌گیری کرونا از ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۰ در جهان، برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ دچار وقفه‌ای حدودا یک ساله شد و این رقابت‌ها در سال جاری ‌باید با سرعت هرچه تمام‌تر به انجام برسد. این در حالی است که مسابقات باشگاهی در اکثر نقاط دنیا به پایان خود نزدیک می‌شوند و در انتهای این مسیر ممکن است بازیکنان با مصدومیت‌های سنگینی نیز مواجه شوند.

در دیدارهای برگزار شده، تیم‌های صاحب‌نام پرتغال و بلژیک در دومین مسابقه خود در مرحله مقدماتی برابر حریفان خود متوقف شدند.

تیم فوتبال پرتغال که در بازی اول خود در خانه، تیم فوتبال آذربایجان را با نتیجه ضعیف یک بر صفر شکست داده بود، در بازی دوم در گروه اول این رقابت‌ها، در خارج از خانه مقابل صربستان به میدان رفت. پرتغال در این مسابقه که در انتها به جنجال کشیده شد، با تساوی دو بر دو متوقف شد. این تیم در ابتدای مسابقه بسیارخوب ظاهر شد و ژوتا در همان نیمه نخست توانست دو بار دروازه تیم میزبان را باز کند.

بی‌شک تیم فوتبال پرتغال یک از بهترین تیم‌ها در این رقابت‌ها است چرا که آن‌ها بازیکنان ارزشمندی در اختیار دارند که هر کدام برای بزرگترین تیم‌های دنیا بازی می‌کنند؛ بازیکنانی مانند رونالدو، برونو فرناندز، پپه، سیلوا، دیه‌گو ژوتا و کانسلو که حضور هر یک می‌تواند در نتیجه‌گیری یک تیم موثر باشد. اما آنچه شرح آن رفت، پایان کار این رقابت حساس نبود چرا که در نیمه دوم، تیم فوتبال صربستان عملکرد متفاوتی از خود نشان داد و توانست با ارائه یک بازی هجومی، دو گل خورده را جبران کند و شوک بزرگی به پرتغال وارد کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما مهمترین و حساس ترین صحنه بازی در دقایق پایانی و وقت‌های اضافه مسابقه رخ داد؛ جایی که رونالدو در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان تیم میزبان قرار گرفت و دفاع این تیم، ضربه او را پس از رد شدن از خط دروازه دفع کرد. او پس از پایان خوشحالی بابت به ثمر رساندن گل، متوجه شد که داور گل او را نپذیرفته و دستور به ادامه کار داده و معتقد است که توپ به طور کامل از خط عبور نکرده است.

این موضوع خشم رونالدو هم‌تیمی‌هایش را سبب شد و او به دلیل اعتراضات زیاد، با کارت زرد داور جریمه شد. در نتیجه، این بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید اما بعد از پایان بازی، داور مسابقه که گویا تصویر گل مشکوک بازی را مشاهده کرده بود، به اشتباه خود پی برد و از تیم پرتغال بابت تصمیم اشتباه و تاثیرگذارش عذرخواهی کرد.

رونالدو پس از پایان بازی در حالی که به شدت از این تصمیم اشتباه داور عصبی بود، بازوبند کاپیتانی خود را به عنوان اعتراض بر زمین کوبید که در شبکه‌های اجتماعی واکنش زیادی به همراه داشت. او در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره این حرکت به مردم کشورش گفت: «کاپیتان تیم ملی پرتغال بودن یکی از بزرگترین افتخارات و امتیازهای زندگی من است. من همه چیزم را برای کشورم می‌دهم و خواهم داد؛ این چیزی است که هرگز تغییر نمی‌کند. اما لحظات سختی هست که کنار آمدن با آن‌ها دشوار است، مخصوصا وقتی که احساس می‌کنیم یک ملت دارد آسیب می‌بیند. با سری بالا و آماده برای رویارویی با چالش بعدی! زنده‌باد پرتغال.»

از دیگر نتایج مهم در این رقابت‌ها در گروه پنجم، تیم فوتبال بلژیک در حالی که تمامی بازیکنان اصلی خود از جمله لوکاکو کوین دی بروینه را نیز در اختیار داشت نتیجه بهتر از تساوی یک‌یک به دست نیاورد. آن‌ها در اولین مسابقه خود موفق شدند سه بر یک تیم فوتبال ولز را مغلوب کنند.  

بیشتر از ورزش