جین فوندا: در حال حاضر تنها یک رابطه را در نظر می‌گیرم؛ رابطه با یک مرد جوان

رویای من این است که با کسی آشنا شوم که حقیقتا قادر به عشق ورزیدن و ارج نهادن به زن باشد که بتوانم خود را در بوته آزمایش بگذارم و ببینم می‌توانم بشکفم یا نه

جین فوندا، بازیگر و فعال اجتماعی - Leon Bennett / AFP

جین فوندا درباره اینکه آیا رابطه خصوصی دیگری را به زندگیش راه خواهد داد یا نه، گفتگو کرده است.

فوندای ۸۳ ساله، برنده جایزه اسکار و فعال اجتماعی در گفتگو با نشریه «هارپر بازار» گفت که در مجموع «نمی‌خواهم بار دیگر در یک رابطه، یک رابطه جنسی، باشم. دیگر خواستش را ندارم.»

با وجود این او گفت تنها به یک شرط حاضر است در باره چنین رابطه‌ای فکر کند.

جین فوندا گفت: «رویابافی می کنم؟ بله و این رویای من است. اینکه با استاد یا محققی یا کسی در این زمینه ها آشنا شوم که حقیقتا قادر به عشق ورزیدن و ارج نهادن به زن باشد تا بتوانم خود را در بوته آزمایش بگذارم و ببینم می‌توانم بشکفم یا نه. فکر می کنم احتمالا در حال حاضر می توانم، اما مشکل اینجاست که مثل مردها، من یک مرد جوان‌تر می‌خواهم. خیلی بد است؟ چیزی است که به پوست طرف مربوط می‌شود. من مرد جوان می‌خواهم و خیلی از خود راضی هستم.»

فوندا در پاسخ به این سئوال که منظورش از «پوست» چیست، گفت: «خیلی خوشحالم که دیگر مجبور نیستم در مقابل کسی لخت شوم، حتی در نور شمع.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 او گفت:«و اگر شدم، منظورم در فانتزی‌هایم است، مرد من از من جوان‌تر است، و این اوضاع را حتی دشوارتر می‌کند. من کاملا در این مورد صادق هستم. امیدوارم صحت نمی‌داشت اما می‌دانید، مردی که ستایش می‌کردم پدرم بود، و خدای من، باید به آن از جنبه خاصی نگاه کنید، و من هرگز نتوانستم. هرگز موفق به فراموش کردن آن نشدم. این تکه‌ای از وجودم است.»

فوندا که از یک خانواده معروف هالیوود می‌آید (پدرش هنری فوندا بازیگری بسیار مشهور بود)، همواره پرچمدار آرمان‌های اجتماعی از جمله تساوی زن و مرد، تغییرات اقلیمی و کارزارهای مختلف ضد جنگ بوده است.

در سال‌های ۱۹۷۰، فوندا با سفر به ویتنام شمالی در اوج تظاهرات ضد جنگ آمریکا و ویتنام خبرساز شد. او در این سفر در کنار یک توپ ضد هوایی عکس گرفت که بعدا به‌خاطر آن عذرخواهی کرد.

در سال ۲۰۱۴ انستیتو فیلم آمریکا جایزه دستاورد زندگی را به جین فوندا اعطا کرد. او همچنین نهاد موسوم به «ایندی کوُلکتز صندوق جین فوندا برای کارگردان‌های زن» را بنا نهاده که هدف آن احیای فیلم‌هایی از سراسر جهان است که توسط زنان ساخته شده است. 

اخیرا در سال ۲۰۱۹، فوندا به‌خاطر شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز «تمرین اطفاء حریق جمعه‌ها» در اعتراض به شرایط اقلیمی بازداشت شد.

کتاب او تحت عنوان «چه می‌توانم بکنم؟ راه از میان نومیدی به اقدام اقلیمی» که روایت گذر شخصی او در تظاهرات «تمرین اطفاء حریق جمعه‌ها» است، سال گذشته منتشر شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی