زلاتان در تیم ملی هم موثر است

تیم فوتبال سوئد در اولین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی، موفق شد با نتیجه یک بر صفر گرجستان را شکست دهد

زلاتان ابراهیموویچ، دوباره به تیم ملی سوئد دعوت شد - Janerik HENRIKSSON /AFP

درحالی که مسابقات فوتبال در سطح باشگاهی در تعطیلی دو هفته ای قرار دارد، تیم‌های ملی کشورها در اکثر نقاط جهان در حال برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی هستند و بازیکنان سرشناس به تیم‌های ملی کشورشان اضافه شده‌اند. زلاتان ابراهیموویچ نیز از آن دسته بازیکنانی است که پس از پنج سال دوری و خداحافظی از بازی‌های ملی و تیم ملی سوئد دوباره با دعوت سرمربی حال حاضر یان اندرسون به تیم دعوت شده است.

زلاتان که در فصل گذشته و این فصل از رقابت‌های سری آ ایتالیا نمایش فوق‌‍العاده‌ای در تیم میلان داشته و توانسته خود را در سطح بالایی از رقابت‌ها به نمایش بگذارد، در صدر جدول گلزنان این مسابقات نیز در کنار بزرگانی همچون رونالدو و لوکاکو قرار گرفته است و همین موضوع سبب شد که سرمربی تیم ملی سوئد را مجاب کند که شخصاً برای دعوت از او راهی میلان شود. او همچنین تصمیم دارد از زلاتان در مسابقات یورو که در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد استفاده کند.

تیم فوتبال سوئد در اولین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل تیم فوتبال گرجستان قرار گرفت و موفق شد با نتیجه یک بر صفر این تیم را شکست دهد تا اولین گام را به همراه زلاتان ۳۹ ساله محکم بردارد. تک گل این بازی توسط کلاوسن روی پاس زلاتان به ثمر رسید که بازهم نشان داد حضور او در یک رقابت مهم چقدر می‌تواند مفید فایده باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زلاتان آخرین بازی خود را در مسابقات یورو ۲۰۱۶ برای تیم ملی سوئد انجام داده بود. وی با حضور در این مسابقه به‌عنوان مسن‌ترین بازیکن تیم ملی فوتبال سوئد لقب گرفت، او همچنین با زدن ۶۲ گل در ۱۱۶ مسابقه به عنوان بهترین گلزن تیم ملی کشورش نیز شناخته می‌شود. خود زلاتان نیز معتقد است که شایسته حضور در تیم ملی کشورش است. او همیشه در پیام‌هایی عجیب در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طرفداران فوتبال را شگفت زده می‌کند و خود را با لقب خدای فوتبال می‌شناسد.

او می‌گوید: «من نمی‌خواهم به خاطر کارهایی که قبلاً کرده‌ام، من را برای تیم ملی در نظر بگیرند یا به تیم ملی فرا بخوانند، می‌خواهم به خاطر چیزهایی که الان می‌توانم به تیم بدهم، دعوتم کنند. من نمی‌توانم همان بازیکنی باشم که پنج، ده یا بیست سال پیش بودم. من الان وضع جسمی کاملا متفاوتی دارم و کاملا متفاوت از قبل بازی می‌کنم. اما من خودم را در سطح بسیار بالایی نگه داشته‌ام. لازم نیست نگران باشید. من به خاطر اینکه نامم زلاتان است و ابراهیموویچ هستم به تیم ملی دعوت نشده‌ام. این دعوت به خاطر چیزی بوده که من به تیم اضافه می‌کنم و دستاوردهایی که در حال حاضر دارم. فکر می‌کنم که من شایسته بازی در تیم ملی هستم. من فقط می‌خواهم تجربه خود را در اختیار تیم قرار دهم و به مربی قول دادم که سرنوشت‌ساز خواهم بود، اما حالا باید این موضوع را در زمین ثابت کنم.»

زلاتان در مسابقه مقابل گرجستان ۸۴ دقیقه در زمین حضور داشت و بر خلاف همیشه که با پیراهن شماره ۱۰ در مسابقات ملی ظاهر می‌شد، این‌بار با پیراهن شماره ۱۱ که سابق بر این در اختیار ایساک بود به میدان رفت.

زلاتان پس از پایان بازی و پیروزی مقابل گرجستان ابراز خوشحالی کرد و عنوان کرد که بازگشت به این استادیوم و بازی برای تیم ملی سوئد حس بسیار فوق العاده‌ای دارد و از نهایت تلاش خود برای پیروزی در این رقابت مهم بسیار خوشحال است.

بیشتر از ورزش