«سپاه پاسداران اموال مخالفان اسد را توقیف می‌کند»

دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در سوریه اموال مردم را مصادره می‌کنند

ده‌ها خانه و مغازه در دیرالزور به دست شبه‌نظامیان توقیف شده است- AFP

دیدبان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع خود گزارش داد که شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در سوریه تعداد زیادی از خانه‌ها و فروشگاه‌ها را در شهر المیادین در شرق دیرالزور توقیف کرده‌اند. این منابع به دیدبان حقوق بشر سوریه گفتند که شبه نظامیان ۳۰ فروشگاه را به دلیل «تعلق املاک به مخالفان رژیم» توقیف کرده‌اند.

اقدامی که سابقه آنها در روزها و ماه‌های نخست انقلاب اسلامی در ایران وجود دارد. شمار زیادی از املاک و دارایی‌های مخالفان جمهوری اسلامی، سلطنت‌طلبان و نزدیکان به خاندان پهلوی در آن دوران مصادره شد. امروز نیز مصادره اموال بهائیان ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس این گزارش، یک فرمانده تحت حمایت جمهوری اسلامی برخی خانه‌ها و فروشگاه‌های توقیف شده را به مقر نظامی تبدیل کرده و بقیه اموال به «تیپ شیخ» تحویل داده شده تا آنها را به پایگاه نظامیان تبدیل کند. برخی فروشگاه‌ها نیز اجاره داده شده و اجاره بها به فرماندهان شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران پرداخت می‌شود.

هفته گذشته نیز گزارش شده بود که شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی یک پمپ بنزین را در شهر میادین مصادره کرده‌اند.

مالک این پمپ‌بنزین می‌گوید «ابو عباس»، از فرماندهان تحت حمایت ایران گفته بود که این پمپ‌بنزین را اجاره می‌کند، اما نه تنها اجاره‌ای پرداخت نشده، بلکه پول بنزین موجود در پمپ بنزین هم به دست مالک آن نرسیده است.

این گزارش می‌افزاید که شبه‌نظامیان حاضر در منطقه تحت حمایت مالی مستقیم سپاه پاسداران قرار دارند. شبه‌نظامیان تحت فرماندهی ابو عباس نیز بزرگترین گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در منطقه به شمار می‌روند. بر اساس این گزارش، ابو عباس در توقیف اموال و خرید دارایی‌های مردم منطقه المیادین به نفع جمهوری اسلامی نقش مهمی ایفا می‌کند.

بیشتر از جهان