پنس در فهرست جمهوری‌خواهان «خیلی خوب» ترامپ جایی ندارد

ترامپ در یک مصاحبه پادکستی از چند جمهوری‌خواه سرشناس نام برد ولی از دستیار پیشین و وفادار خود نامی نبرد

مایک پنس، معاون پیشین ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا و همسرش در مراسم تحلیف جو بایدن - ANGELA WEISS / AFP

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده در فهرست نامزدهای «بسیار مطلوب» و احتمالی جمهوری‌خواهان برای انتخابات سال ۲۰۲۴ جایی به مایک پنس معاون پیشین خود نداده است. 

آقای ترامپ که در وب‌آوای (پادکست) «حقیقت همراه با لیزا بوت» حرف می‌زد از چند جمهوری‌خواه سرشناس نام برد ولی از دستیار پیشین و وفادار خود نامی نبرد. 

آقای ترامپ از رون دوسانتیس فرماندار فلوریدا، جاش هاولی سناتور میسوری، تد کروز سناتور تگزاس، رند پال سناتور کنتاکی، سارا هاکبی سندرز نامزد فرمانداری آرکانزاس و معاون مطبوعاتی پیشین کاخ سفید در دوران ترامپ و کریستی نوم فرماندار داکوتای جنوبی نام برد. 

طبق گزارش‌ها آقای پنس در نظر دارد در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند و نزدیکان وی به واشینگتن پست گفته‌اند شکافی که در شورش ۶ ژانویه ساختمان کنگره بین این دو نفر پدید آمد بعید است هرگز به طور کامل برطرف شود. 

طبق گزارش ۴ مارس ایندیپندنت اگر آقای پنس تصمیم بگیرد برای بازگشت به کاخ سفید وارد میدان شود، آقای ترامپ در نظر دارد او را کنار بگذارد و همان موقع در خبرها آمد که در نظر دارد فردی رنگین‌پوست یا زنی را جانشین او کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ در این مصاحبه وب‌آوایی گفت: «رون دوسانتیس در فلوریدا واقعاً دارد خوب کار می‌کند. معتقدم جاش هاولی هم با گیر دادن به غول‌های فناوری واقعاً شهامت به خرج داد، تد کروز هم یکی از بسیار عالی‌ها است.  رند پال عالی بوده است…سارا هاکبی دارد در آرکانزاس بزرگی می‌کند. معتقدم کریستی نوم هم عملکرد محشری داشته است، حزب جمهوری‌خواه پر از آدم‌های شایسته است.» 

آقای ترامپ افزود در مورد نامزدی احتمالی خودش هم بعد تصمیم خواهد گرفت. 

او در روز شورش ساختمان کنگره آقای پنس را متهم کرده بود که «شهامت» ندارد در جلسه کنگره برای تأیید انتخابات با نتایج آرای انجمن گزینندگان مخالفت کند اما آقای پنس برای این کار از اختیارات قانونی برخوردار نبود. 

آقای ترامپ بار دیگر این ادعای کذب را مطرح  کرد که آقای پنس می‌بایست با نتایج آرای انجمن گزینندگان برخی از ایالت‌ها مخالفت می‌کرد. آقای ترامپ در این وب‌آوا بدون ارائه شواهد ادعا کرد: «خیلی بد شد که مایک پنس مخالفت نکرد چون اگر مخالفت کرده بود نتیجه خیلی فرق می‌کرد، باید می‌گفت کارشان مخالف قانون کشور است و باید طبق قانون اساسی عمل کنند.» 

آقای پنس در ملاءعام از آقای ترامپ انتقادی نکرده است و بعید هم است زیاد از او انتقاد کند زیرا بدنه حزبی همچنان به رئیس جمهور چهل‌وپنجم ایالات متحده وفادار است. 

آقای ترامپ جمهوری‌خواهان دیگری مثل لیزا مورکوفسکی سناتور آلاسکا و بن سس سناتور نبراسکا را به باد انتقاد گرفت و سس را «پاک‌باخته» نامید. 

او افزود از جمهوری‌خواهان هوادار دستورکار وی حمایت خواهد کرد حتی اگر «اندکی علیه وی بد گفته باشند».

© The Independent