این روزها کسی حریف مسی و بارسلونا نمی‌شود

مسی با بازی مقابل سوسیداد توانست از رکورد ژاوی هرناندز عبور کند و حالا با ۷۶۸ بازی برای تیم بارسلونا، باسابقه‌ترین بازیکن آن شناخته می‌شود

لیونل مسی و سرجینیو دست بازیکنان تیم فوتبال بارسلونا - ANDER GILLENEA / AFP

درهفته‌های اخیر و پس از منصوب شدن لاپورتا به عنوان رئیس جدید باشگاه، تیم فوتبال بارسلونا روح دوباره‌ای یافته است و به نظر می‌رسد که به دوران اوج خود نزدیک می‌شود. شادترین فرد در این تیم بدون شک لیونل مسی، ستاره آرژانتینی و کاپیتان این تیم است، چراکه از بازی و گلزنی‌های او در این روزها و نیز چهره خوشحالش می‌توان فهمید که اوضاع در باشگاه برای او و دیگر بازیکنان به خوبی سپری می‌شود. 

تیم فوتبال بارسلونا در مسابقه هفته بیست وهشتم لالیگا درخارج ازخانه به مصاف تیم فوتبال رئال سوسیداد رفت و موفق شد با نتیجه سنگین ۶ بر ۱ آن تیم را شکست دهد. این مسابقه در حالی برگزار می‌شد که تیم‌های بالای جدول مادریدی یعنی اتلتیکو و رئال نیز بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند و بارسا می‌دانست که باید در این مسابقه به پیروزی برسد تا بتواند فاصله چهارامتیازی خود را با صدر جدول حفظ کند. 

بارسا در آن رقابت از ابتدا بازی بهتری نسبت به حریف خود ارائه داد و در همان نیمه نخست موفق شد با درخشش مسی و گلزنی‌های گریزمن و سرجینیو دست دو بر صفر پیش افتد. در نیمه دوم نیز تیم میزبان کار خاصی از پیش نبرد و باز بارسا بود که توانست چهار گل دیگر به ثمر برساند و بازی را ۶ بر ۱ به سود خود به پایان برساند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این مسابقه مسی و دست موفق شدند هر یک دوبار برای بارسا گل‌زنی کنند و موسی دمبله نیز یکی دیگر از گل‌ها را به ثمر رساند. مسی با بازی مقابل سوسیداد توانست از رکورد ژاوی هرناندز عبور کند و حالا با ۷۶۸ بازی برای تیم بارسلونا، باسابقه‌ترین بازیکن آن شناخته می‌شود. او در فصل جاری رقابت‌های لالیگا موفق به زدن ۲۳ گل برای بارسا شده است و با اختلاف چهار گل نسبت به دوست صمیمی خود، لوییس سوارز از اتلتیکومادرید، در صدر جدول گل‌زنان قرار دارد.

تیم فوتبال بارسلونا پس از حذف از لیگ قهرمانان اروپا، تمرکز خود را روی مسابقات داخلی در کشور اسپانیا معطوف کرده است و رونالد کومان، سرمربی آن، به نظر می‌رسد توانسته باشد به ترکیب ایده‌آلی که در پی آن بود دست یابد و قهرمانی در مسابقات کوپا دل ری و لالیگا می‌تواند زمینه‌ساز بقای او درتیم فوتبال بارسلونا باشد. 

این پیروزی ارزشمند هدیه مناسبی برای جشن تولد او نیز بود، زیرا کومان هلندی در ابتدای هفته تولد ۵۸ سالگی خود را جشن گرفت و پس از به پایان رسیدن بازی هم از بازیکنانش بابت آن هدیه تشکر کرد. او پس از حتم بازی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «تمامی بازی‌های باقیمانده برای ما و نیز دو تیم مدعی دیگر، یعنی رئال و اتلتیکو، بسیار دشوار خواهد بود  ومطمئنم که این امر جذابیت رقابت‌ها را بیشتر خواهد کرد. من نمی‌دانم که بارسا در حال حاضر بهترین تیم لالیگا است یا نه، اما در اکثر مسابقات شکست‌ناپذیر بوده‌ایم. ولی هنوز از اتلتیکو عقب هستیم وباید برای رسیدن به آن به تلاش‌مان ادامه دهیم. 

بارسلونا با کسب این پیروزی ۶۲ امتیازی شد و جایگاه خود را در مکان دوم جدول، از تیم فوتبال رئال مادرید پس گرفت.  

بیشتر از ورزش