رکورد شکنی کمک مالی به حزب دموکرات آمریکا در ماه فوریه

شماری از سرمایه‌گذاران وال استریت هم در انتخابات ۲۰۲۰ به جو بایدن روی آوردند

جان آساف (چپ) و رافائل وارنوک(راست) دو نماینده منتخب حزب دموکرات از ایالت جورجیا در مجلس سنای آمریکا- Jessica McGowan/Getty Images/AFP

به گفته مقامات، کمک‌های مالی کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا (DNC) در ماه فوریه رکورد کمک مالی در یک سال غیرریاست جمهوری (سالی که قرار نیست انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود) را شکست.

این مبلغ در مجموع ۸.۵ میلیون دلار (۶.۱ میلیون پوند) کمک مالی فقط برای ماه فوریه بود. یک مقام کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا به پولیتیکو گفته است که رکوردی بیش از هر ماه فوریه غیرریاست جمهوری ثبت شده است.

به گفته این مقام، جمع‌آوری اعانه ۱۸.۴ میلیون دلاری (۱۳.۲ میلیون پوندی) برای دو ماه ژانویه و فوریه در مجموع نیز بالاترین میزان برای این دوره زمانی  کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا بوده است.

این رکورد پس از رکورد جمع‌آوری کمک مالی برای انتخابات دور دوم سنای جورجیا در ماه ژانویه به دست آمده است و نیز رکوردی برای جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، به‌شمار می‌رود که حزب دموکرات را از افزایش کمک‌های مالی بهره‌مند کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه ژانویه، رافائل وارنوک و جان آساف، هر دو دموکرات، توانستند نمایندگان جمهوری‌خواهان فعلی نواحی خود را از کرسی‌هاشان در سنا برانند. بخشی از این پیروزی به یُمن میلیون‌ها دلار کمک مالی به دست آمد.

به گزارش پولیتیکو، به‌ویژه آقای آساف پس از جمع آوری ۱۰۶.۸ میلیون دلار (۷۷ میلیون پوند) کمک مالی در دو ماه پیش از انتخابات پنجم ژانویه، به برترین کاندیدای سنای دریافت کننده کمک مالی در تاریخ تبدیل شد.

این در حالی است که در ماه نوامبر گزارش شد که رئیس جمهوری ایالات متحده، اولین نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده است که بیش از یک میلیارد دلار در یک دوره انتخاباتی جمع‌آوری کرده است.

آقای بایدن، همچون آقایان وارنوک و آساف، قبل از پیروزی، از یک رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه (دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا) از لحاظ جمع‌آوری کمک مالی پیشی گرفت.

جیمی هریسون، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا که به تازگی منصوب شده است نیز توانست از حریف جمهوری‌خواه خود، یعنی لیندزی گراهام، در جمع‌آوری کمک مالی پیشی گیرد، اما در رقابت برای دست ‌یافتن به کرسی او در سنا در ماه نوامبر پیروز نشد.

در کنار افزایش کمک‌های مالی به کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا و دموکرات‌ها به صورت کمک‌های آنلاین و کمک‌های اندک، شماری از سرمایه‌گذاران وال استریت هم در انتخابات ۲۰۲۰ به آقای بایدن روی آوردند.

این ارقام حاکی از آن است که برتری دموکرات‌ها نسبت به جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ نیز ادامه خواهد یافت.

© The Independent

بیشتر از جهان