اعتراض علیه قرنطینه در لندن؛ ۳۶ نفر دستگیر شدند

نمایندگان از دولت خواستند تا ممنوعیت اعتراض در دوران قرنطینه را لغو کند

پلیس بریتانیا به منظور جلوگیری از تظاهراتی که در اعتراض به ادامه قرنطینه صورت گرفت، ده‌ها نفر را دستگیر کرد. اسکاتلندیارد اعلام کرد که ۳۶ نفر را به دلیل نقض قوانین قرنطینه دستگیر کرده، اما بسیاری از آنان شب آزاد شده‌اند.

پلیس متروپلیتن در حساب توییتری خود نوشت: «متأسفانه تعدادی از افسران در اثر پرتاب بطری زخمی شدند. این غیرقابل‌قبول است و قابل پذیرش نیست.»

پلیس همچنین اعلام کرد که افسران حق دارند در صورت لزوم اقدامات اجرایی انجام دهند. نیروهای پلیس در ابتدا سعی کردند تا معترضان را قانع کنند که قرنطینه و محدودیت‌ها به نفع خود آنهاست. اما در مواردی که با واکنش خشونت‌آمیز مواجه شدند، با اجرای مقررات متخاصمان را دستگیر کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین، تظاهرات مشابهی در منچستر برگزار شد. در حالی که صدها نفر در خارج از موزه ملی فوتبال قبل از راه‌پیمایی به سمت مقر پلیس منچستر بزرگ ادعا کردند که قرنطینه «یک جرم» است. با این حال هیچ گزارشی از دستگیری تظاهرکنندگان در منچستر گزارش نشده است. هم‌زمان در همان شهر، راه‌پیمایی دیگری در حمایت از حق زندگی سیاه‌پوستان و همچنین اعتراض به خشونت علیه زنان نیز برگزار می‌شود.

در همین راستا، برخی از نمایندگان به پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا نامه نوشتند و از او خواستند تا ممنوعیت برگزاری تظاهرات اعتراضی در دوران قرنطینه را لغو کند. بیش از ۶۰ نماینده مجلس در این نامه هشدار دادند که اجازه دادن به پلیس برای جرم‌انگاری مردم به دلیل اعتراض «قابل‌قبول و قانونی نیست».

بر اساس مقررات، تظاهرات اعتراضی دلیل منطقی برای خروج از خانه در دوران قرنطینه تلقی نمی‌شود.

© The Independent

بیشتر از جهان