لندنی‌ها عادت به دورکاری را ترک نمی‌کنند

فضاهای کار حضوری در بریتانیا بیش از پیش کاهش می‌یابد

«امیدواریم پس از کرونا با یک مدل ترکیبی‌تر به هدف کاهش فضای اداری برسیم» - KLOIC VENANCE / AFP

شرکت انتشاراتی ریچ که ناشر روزنامه و مجله در بریتانیا است، بنا دارد برای کاهش هزینه‌ها یکی از دفاتر خود در مرکز لندن را تعطیل کند. قرار است بیشتر کارمندان به طور دائم از خانه کار کنند.

تصمیم این گروه رسانه‌ای در حالی است که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال کاهش فضای اداری و تغییر سیاست‌های خود در راستای تاکید بر دورکاری هستند.

به گزارش سیتی‌ای‌ام، شرکت ریچ که صاحب روزنامه‌های دیلی اکسپرس، دیلی میرور و بیش از ۱۰۰ مجله دیگر است، قصد دارد دفتر خود در خیابان تیمز را تعطیل کند.

این شرکت این هفته به کارمندان خود گفت که با موفقیت روش کار از راه دور در دوران شیوع کرونا، پس از رفع قرنطینه هم بیشتر کارمندان همچنان به کار از خانه ادامه خواهند داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی این شرکت انتشاراتی، به یک نظرسنجی‌ داخلی استناد کرده است که نشان می دهد اکثر نیروی کار شرکت، طرفدار این اقدام هستند.

سخنگو افزود: «از این به بعد، همکاران ما عمدتا از خانه کار می‌کنند و حدود یک چهارم نفرات در یکی از ۱۵ مرکز ما در سراسر کشور در دفتر کار خواهند کرد. این راه‌حل ضمن حفظ دسترسی به فضای مشترک برای برگزاری جلسات و همکاری رو در رو پس از پایان قرنطینه‌ها، انعطاف‌پذیری بیشتری فراهم می‌کند.»

این شرکت همچنین به عنوان بخشی از تغییرات، فضای اداری خود در کاناری وارف را به نصف کاهش می‌دهد.

در نتیجه کاهش درآمد تبلیغات و تیراژ، ریچ در ژوئیه گذشته اعلام کرد که ۵۵۰ کارمند خود را که بیش از ۱۰ درصد نیروی کار این شرکت در آن زمان بودند، اخراج می‌کند.

آخرین اقدام ریچ برای کاهش هزینه‌های شرکت، یک ماه پس از آن صورت گرفت که بانک اچ‌اس‌بی‌سی نیز اعلام کرد که به دنبال کاهش سودآوری قصد دارد برای بلندمدت ۴۰ درصد ظرفیت فضای اداری خود را کاهش دهد.

نوئل کوین، مدیرعامل این بانک، گفت: «معتقدیم که می‌توانیم با استفاده تحول در شیوه کار، پس از کرونا با یک مدل ترکیبی‌تر به هدف کاهش فضای اداری برسیم.»

چند هفته بعد، شرکت بیمه آویوا در بریتانیا نیز به کارمندانش گفت که قصد دارد فضای اداری خود را ۳۰ درصد کم کند.

© The Independent

بیشتر از جهان