هشدار دولت ایران: فروردین سخت کرونایی در راه است

«خوشه‌های کرونای انگلیسی در مناطق مرکزی، جنوبی و بخشی از مناطق شرقی تهران دیده شده است»

وزیر بهداشت، بارها در باره احتمال شیوع موج چهارم کرونا هشدار داده است - عکس از ایرنا

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران از شکل‌گیری خوشه‌های کرونای انگلیسی در تهران خبر داد. به گفته علیرضا زالی، تقریبا در همه بخش‌های تهران شواهدی از شکل‌گیری خوشه‌های ناشی از کرونای انگلیسی دیده شده، و هفته‌های سوم و چهارم فروردین ماه، هفته‌های سختی خواهند بود.

به گزارش ایسنا، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران افزود: «بیشتر آنچه تاکنون حاصل شده، ‌تمرکز انتشاری واریانت [گونه] جهش‌یافته در مناطق مرکزی، جنوبی و بخشی از مناطق شرقی تهران است.»

به گفته آقای زالی، مهمترین مساله اجتناب از سفر است. «در حال حاضر در ۲۹ استان کشور شاهد ویروس‌ جهش‌یافته هستیم و ممکن است با یک اختلاط سویه‌های مختلف ویروس در اقصا نقاط کشور مواجه شویم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنین گفت: «از آنجا که اکثر مبداء سفری در نوروز از استان تهران به سمت سایر مناطق کشور است، ‌به اقصا نقاط کشور رفته و در معرض مواجه با ویروس‌های جدید هستند و وقتی به تهران برگردند، کلکسیونی از [گونه‌های] متفاوت ویروس در تهران خواهیم داشت.»

بنا بر این گزارش ، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر از اهالی تهرانی بر اثر کرونا جان باخته‌اند و تعداد بیماران بدحالی که به دستگاه تنفس وصل هستند، در مجموع بخش‌های مراقبت ویژه  ۱۶۸ بیمار است.

مجموع قربانیان این بیماری در ایران به ۶۱ هزار و ۵۸۱ نفر رسیده ‌است.

در حال حاضر، ۹ شهرستان ایران در وضعیت قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۹۵ شهرستان زرد و ۱۱۳ شهرستان آبی هستند.

از سویی، جانشین رئیس پلیس راهور ایران اعلام کرد که ممنوعیتی برای تردد به استان‌های شمالی و شهر‌های مسافرپذیر مانند مشهد و شیراز وجود ندارد، و ملاک همان ۴۰ شهری است که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند.

وزیربهداشت ایران در روزهای گذشته به مردم «التماس کرد» که حتا اگر شهری در فهرست ممنوعیت نباشد، باز هم به سفر نروند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، بارها درباره احتمال شیوع موج چهارم کرونا هشدار داده است.