سیاست دولت بایدن، ایران را تشویق به ساخت بمب اتم می‌کند

مایک پمپئو می‌گوید سیاست فشار حداکثری سیاست درست و کارآمدی بود

 پمپئو امیدوار است سیاست فشار حداکثری ادامه یابد-TAMI CHAPPELL / AFP

وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با اسکای نیوز گفت، سیاست جلب رضایت ایران که در دولت بایدن پیش گرفته شده است به سران جمهوری اسلامی فرصت می‌دهد تا به سمت ساخت سلاح هسته‌ای گام بردارند.

پمپئو ابراز امیدواری کرد که دولت باید به فشارهای ایجاد شده در دولت ترامپ برای ممانعت تهران از پشتیبانی و تسلیح شبه‌نظامیان در منطقه خاورمیانه ادامه دهد.

وی ادامه داد: «به نظر نمی‌رسد که ایران قصد بازگشت به توافق هسته‌ای را داشته باشد و وزیر امور خارجه آنها اعلام کرده است تا زمانی که تحریم‌ها برداشته نشوند با آمریکا مذاکره نخواهند کرد.»

پمپئو گفت: «من فکر می‌کنم که دولت بایدن از سیاست اوباما پیروی خواهد کرد و این به ایران در ساخت سلاح هسته‌ای کمک خواهد کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مایک پمپئو یکی از معماران سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران و اعمال سیاست فشار حداکثری و خروج از توافق هسته‌ای برجام بود. دولت بایدن اعلام کرده است که سیاست فشار حداکثری شکست خورده و به اهدافش نرسیده است.

اما پمپئو در این مصاحبه گفت: «دولت ترامپ، رژیم جمهوری اسلامی را با تحریم‌ها تضعیف کرد. ایران سیاست ماجراجویانه‌ای در منطقه داشت و به دنبال گسترش نفوذ خود بود.»

وی ابراز امیدواری کرد که دولت جو بایدن، سیاست فشار بر جمهوری اسلامی را ادامه دهد .