تمدید قرار یک ساله لوئیس همیلتون با مرسدس بنز

همیلتون با امضای قراردادی پیش از شروع فصل ۲۰۲۱ در ماه جاری، به گمانه‌زنی‌ها درباره آينده خود پایان داد

لوئیس همیلتون، برنده ۷ دوره قهرمانی جهان در مسابقات اتومبیل‌رانی - Mark Sutton / FIA / AFP

لوئیس همیلتون توضیح داد چرا فقط تمدید قراردادی یک ساله با مرسدس بنز امضا کرده است.

برنده ۷ دوره قهرمانی جهان، ماه گذشته با امضای قراردادی پیش از شروع فصل ۲۰۲۱ در ماه جاری میلادی، به گمانه‌زنی‌ها درباره آينده خود پایان داد.

هنوز معلوم نیست که بعد از این قرارداد، رابطه او با تیم‌های دیگر چگونه خواهد بود، از جمله آستون مارتین که قطعا علاقه‌مند به جذب او است و همچنین گزینه بازنشستگی از این ورزش که یکی از گزینه‌های موجود پیش روی او است.

اما همیلتون راضی است که برنامه‌های طولانی مدتش را برای خود نگه دارد.

او هنگام رونمایی از خودروی این تیم برای فصل ۲۰۲۱ گفت:‌ «من خوشبختانه در موقعیتی قرار دارم که توانسته‌ام به اکثر چیزهایی که تاکنون می‌خواستم دست یابم. بنابراین واقعا نیازی به برنامه‌ریزی طولانی مدت برای آینده نیست. ما در دورانی غیرعادی زندگی می‌کنیم و به همین خاطر من خواهان قراردادی یک ساله بودم، بعد از آن اگر به دنبال همکاری بیشتر هستیم می‌توانیم صحبت کنیم و در صورت نیاز قرارداد را سال به سال تمدید کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «در گذشته کل هدف ما بردن عنوان قهرمانی جهان بود. سال گذشته اما بحث‌های زیادی درباره برابری و شمول همه در این ورزش شد و هنوز موارد زیادی برای بحث و صحبت وجود دارد. امسال تمام هدف ما فشار برای تحقق تنوع در این ورزش و اطمینان خاطر از اتخاذ اقدامات لازم است. این دلیل اصلی انگیزه من است اما به هر صورت ما اینجاییم تا پیروز رقابت باشیم و پیرامون این هدف تلاش خواهیم کرد و تحقق این امر نیز هدف من است.»

آزمایش فصل جدید برای یک هفته در بحرین از روز جمعه آغاز خواهد شد و سپس همیلتون تلاش بی‌سابقه خود برای کسب هشتمین عنوان قهرمانی را دو هفته بعدتر در این کشور آغاز خواهد کرد.

با تغییراتی اندک در قوانین این ورزش طی زمستان، تیم مرسدس بنز همیلتون به عنوان تیم محبوب، با هشت راننده و دو سازنده شروع به رقابت خواهد کرد.

همیلتون پیش از شروع پانزدهمین فصل خود گفت: «روز رونمایی از خودروی جدید همیشه روزی هیجان‌انگیز برای من است. عالی است که به جهان، نتیجه تلاش سخت همه افراد و کارخانه‌های تیم خود را نشان دهم و چند تن از هم‌تیمی‌های خود را رو در رو ملاقات کنم که طی سال گذشته اتفاقی نادر بوده است.»

او افزود: «من طی زمستان با مهندسان تیم در تماس بوده‌ام و همزمان با آماده کردن خود برای فصل جاری، آمادگی آنان را نیز زیر نظر داشته‌ام. هیجان این فصل بیشتر و بیشتر می‌شود و به همین خاطر من دیگر نمی‌توانم بیشتر صبر کنم تا روی پیست در دبلیو۱۲ پشت فرمان بنشینم.»

گزارش‌های تکمیلی از پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از ورزش