ازسرگیری صدور ویزای توریستی امارات برای ایرانیان

امارات متحده عربی پیش‌تر به دلایل امنیتی صدور ویزا برای برخی کشورها را متوقف کرده بود

آژانس‌های مسافرتی نیز فروش تور و بلیت را هم‌اکنون از سرگرفته‌اند - GIUSEPPE CACACE / AFP

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران اعلام کرد که امارات متحده عربی صدور مجدد ویزا برای ایرانیان را آغاز کرده و آژانس‌های مسافرتی نیز فروش تور و بلیت را هم‌اکنون از سرگرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، حرمت‌الله رفیعی دررابطه‌ با شرایط سفر در دوران کرونا تأکید کرد که شرکت‌های هواپیمایی امارات زمان تست PCR را نیز از ۹۶ ساعت به ۷۲ ساعت قبل از پرواز کاهش داده‌اند و این قانون از ۱۲ بهمن‌ماه ٩٩ به اجرا گذاشته شده است؛ بنابراین مسافران باید نتیجه تست منفی کرونا را همراه خود داشته باشند.

در حال حاضر فروش تورهای دبی با قیمت ۱۰ میلیون تومان آغاز شده و ارزان‌ترین بلیت پرواز یک‌طرفه این مسیر نیز از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

پیش‌تر، امارات اعلام کرده بود که به دلیل نگرانی‌های امنیتی موقتاً صدور ویزای جدید برای شهروندان ۱۳ کشور اکثراً مسلمان، از جمله ایران، سوریه و سومالی را متوقف کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر امارات سعی دارد با تغییر در روند صدور ویزا، ورود نخبگان را تسهیل کند. در همین زمینه این کشور اعلام کرد که قصد دارد بر اساس سیستم ویزای «طلایی» به متخصصان و دارندگان مدرک دانشگاهی، اقامت ۱۰ ساله اعطا کند. امارات متحده عربی یکی از کشورهای مهم در خاورمیانه است که به‌عنوان مقصد بسیاری از گردشگران و تاجران در جهان شناخته می‌شود. این کشور در ماه سپتامبر نیز اعلام کرد که به بازنشستگان خارجی که توان تأمین مالی خود را داشته باشند، ویزای پنج‌ساله می‌دهد که قابل تمدید است.

علی‌رغم همه‌گیری کرونا و کاهش فروش نفت، امارات قصد دارد با برنامه‌هایی نظیر جذب گردشگر و تأکید بر تجارت، روند رشد اقتصادی خود را حفظ کند. تولید ناخالص ملی امارات در سال جاری، به بیش از ۴۷۵ میلیارد دلار می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود با حفظ روند رشد فعلی، تا سال ۲۰۲۲ از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کند.

بیشتر از جهان